Who Uses This Software?

HVAC, Plumbing, & Electrical companies as small as 1 up to 1000. No matter the size, ThermoGRID will increase increase your profitability by increasing your productivity and performance.


Average Ratings

33 Reviews

  • 4.5 / 5
    Overall

  • 4.5 / 5
    Ease of Use

  • 4.5 / 5
    Customer Service

Product Details

  • Starting Price
    Not provided by vendor
  • Free Demo
  • Deployment
    Cloud, SaaS, Web
    Mobile - Android Native
    Mobile - iOS Native
  • Training
    Documentation
    Webinars
    Live Online
    In Person
  • Support
    Online
    Business Hours

Vendor Details

  • DXV Technology
  • www.thermogrid.org/
  • Founded 2007
  • United States

About ThermoGRID

ThermoGRID is built specifically for HVAC Companies. Become more efficient, accurate, and profitable with: scheduling, dispatching, client history vault, inventory, agreements, load calc, marketing, payroll, invoicing, estimates and more. ThermoGRID is your ticket to reaching heights you never knew were possible. Get a free demo now!


ThermoGRID Features

  • Billing & Invoicing
  • Customer Database
  • Dispatch Management
  • Inventory Control
  • Job Management
  • Maintenance Scheduling
  • Mobile Access
  • Quotes / Estimates
  • Routing
  • Scheduling
  • Service History Tracking
  • Technician Management
  • Work Order Management
  • Billing & Invoicing
  • Commercial/Industrial
  • Cost Database
  • Data Import / Export
  • Equipment Maintenance
  • Financing Management
  • Labor Rates
  • Quotes/Proposals
  • Scheduling
  • Takeoff
  • Billing & Invoicing
  • Customer Database
  • Dispatch Management
  • Inventory Control
  • Job Management
  • Mobile Access
  • Quotes / Estimates
  • Routing
  • Scheduling
  • Service History Tracking
  • Technician Management
  • Work Order Management
  • Change Orders
  • Commercial / Industrial
  • Cost Database
  • Data Import / Export
  • Fitting Management
  • For General Contractor
  • Overhead Costs Estimating
  • Prebuilt Assembly
  • Quotes / Proposals
  • Takeoff

ThermoGRID Reviews Recently Reviewed!


Smooth transition

Jul 19, 2018
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money

Pros: The number one thing that set this software apart from the rest is the customer support . Not only is they freaky smart, but they are very efficient and responsive. She knows business. I can't say enough about them.

The software itself is perfect for us. I love the fact that it's simple enough for our staff to use, but yet has has the capability to do complex tasks and pricing. We are slowly implementing all of the features, and haven't touched the tip of the iceberg. I love how we aren't limited by it being too complex, or too simple.

I am not extremely competent with excel, but with Customer support on my side, I feel like an excel Guru. Setting up pricing is now a breeze. I can update the price book in less than a few hours.

Invoicing customers on site electronically is very simple, with a very professional look.

Hours are saved with creating estimates. Customer support will teach you how to auto tag whatever you want to a system.

If I quote a new HVAC system, I set it up to include any and all possible parts/scenarios to the bid, and I simply remove whatever I don't need to stay competitive. Technicians can quote a system in literally seconds.

Cons: I wish it came with 5-6 Customer support. I would even put a few of her in service trucks. I've tried to think of anything I don't like. I really can't. I think it's great software.

Vendor Response

by DXV Technology on July 20, 2018

Aaron,
Thank you for your review as I am sure this will help future clients see that we care and will help them achieve their goals.

Ask Heather about the free business and operations evaluation if you both haven't discussed this already.

We are looking forward to serving you for many years to come, let us know if there is anything we can do to help you.

Great Product! Has added over ONE MILLION $'s to my bottom line

Dec 07, 2016
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: The way you navigate is easy and has relieved stress from my whole team.

The support has been amazing! Unlike any other company, we have used.

They really try and help and I always speak to the same person right here in the States.

Cons: We had one small hick-up (mostly our fault) They could not move fast enough to Help us.

Truly a caring bunch of folks.

NO cons for me

Overall: We were using Wintak trying to manage 5 service trucks, 2 Install trucks, and 2 salesmen.

It was a nightmare. Thermogrid manages all that plus has a sales side that boosted revenue like crazy.

Recommendations to other buyers: Try it you'll see what I mean.

Vendor Response

by DXV Technology on December 07, 2016

Thank you Steve, I am glad you are happy with your product and services. We are here for you when you need us, thanks again for the kind words.

Great Software Company to Work With!

Apr 18, 2019
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: Always have all the info with me wherever I'm at out in the field without having to always call back into the office to find out client info, job status's, equipment info, pricing, etc.

And the reps are always great to work with and willing to help in any way with your business!

Cons: It's very easy as a technician to use the software but could be made a little simpler on the administration side I feel but overall very good.

Overall: ThermoGrid has been a huge help for us and has always been willing to help us when needed. It has helped us be able to book and schedule more calls and faster, is able to give us so much client info and history on the job, reporting and tracking, and so much more. Definitely has been a good investment for us.

Vendor Response

by DXV Technology on April 23, 2019

Nathan,
Thank you for the positive review! We are always happy to help you with your business needs and goals.

Have a very successful year!

Service tech

Apr 29, 2019
5/5
Overall

4 / 5
Ease of Use

4 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

4 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 9.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: Having most things at finger tip. Also having system pricing easily figured.

Cons: Navigating from page to page and losing info off pages because a save button has to be push on them and others no save button.

Vendor Response

by DXV Technology on April 30, 2019

Tim thank you for the review.

You are correct in 99% of or program you do not need to click save, and in one area you do need to click save... custom "Job Docs".

The reason we chose to do it this way is when techs go down their checklist and mark the condition of parts and work completed they can click through pretty quick and if we did auto save it would save in between each click and slow you down.

So the way we have it allows you to click through your checklist very quickly and then save it when you are complete.

I'm glad you love having all the history and features available at your finger tips. As you know we push 500+ features out a year and that only means you'll be able to do more in less time.

Thanks again!

ThermoGRID advantages

Oct 07, 2018
4/5
Overall

4 / 5
Ease of Use

4 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 9.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: TG offers a lot of benefits that creates streamlined consistency in dispatching and invoicing within the service schedule. Building a sales or service order is easy and clear for the technician and client.

Cons: I would like to see more inventory options in the future.

Overall: Overall, the software support has been great. Clear sales efficiencies, training material, and ongoing support.

Vendor Response

by DXV Technology on April 23, 2019

Serhij,

Thank you for the review and your feedback.

We look forward to serving you for years to come and will be glad to take recommendations for new features.

We will do anything we can to raise the bar and earn a 5 star review from you in the future.

Thank again.

We made an informed decision when choosing ThermoGrid, it had the most to offer and the best referral feedback!

Feb 20, 2018
5/5
Overall

4 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Comments: I would recommend ThermoGrid, it's easy to use, covers all aspects of the HVAC industry, strives to improve processes weekly with updates and truly care about your success!

Pros: Everything! The software has streamlined our processes which saves us time. The double entry before ThermoGrid was monotonous! We have found the customer service to be just as described from their customer referrals. Change is always hard for anyone, but the benefits outweigh the beginning learning curve. I know our team would not want to go back to our old processes!

Cons: We were not as organized as we had hoped to be at the launch of ThermoGrid. We had a bumpy road on our end with providing the proper information to get everything in place, but ThermoGrid's team persevered and got us through many obstacles with great, and reassuring customer service.

Blows service titan away!

Dec 07, 2016
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: All the kpi it measures and the fact you don't lose track of anything.

Overall: We were on the titan software for three years. Very sloppy. Let's too much slip through the cracks. One year on ThermoGRID and we grew 60% just by being able to track numbers that were key to our business.

Recommendations to other buyers: This software is key to knowing your day to day kpi's and staying in track. Without this software, we would have to figure all our numbers manually.

Vendor Response

by DXV Technology on December 07, 2016

Dan thank you for choosing ThermoGRID to manage your team and your clients. We are very excited for your success in your business and look forward to keeping it going.

Lacking features, functionality and support

Dec 21, 2018
3/5
Overall

2 / 5
Ease of Use

2 / 5
Features & Functionality

2 / 5
Customer Support

3 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 2.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: It was relate easy to port over to it. We were operating in just a few weeks.

Cons: We found the tool required doing everything in a certain t made business challenging. We needed to be able to quickly make modifications to quotes at the customer site based on what was discovered. This was difficult. We followed the recommendations and loaded a huge library or parts only to discover that made finding the ones most usd here difficult and error prone. Most frustrating was service and training. A response of " watch a video" isn't what anyone wants to hear.

Overall: After several months, we migrated to another tool and have been relatively happy. We found the promises and capabilities made were not matched by the tool or company to the degree expected.

Vendor Response

by DXV Technology on December 24, 2018

This is for the TemperaturePro franchise they had a contract with us that THEY do all training and support. Each new franchisee had to pay a large amount to sign up and we had to pay the franchise the $7,000 of it.

I would imagine that you believe there is a lack of features if you were not able to be trained properly by the franchise. The price book is 100% customizable and our system can do full AHRI matchup system estimates and take payment in less than 45 seconds.

All franchisees that singed up with TemperaturePro didn¿t know HVAC. It made it hard for them to use an HVAC specific software not knowing the operations of an HVAC business as well as not getting that support from the franchise.

We are no longer in an agreement with this franchise because it did not hold up its end of the agreement. Many franchisees have gone out of business due to the lack of support and training from the franchise.

We would be happy to show you everything our system can do.

The best customer service support!

Apr 11, 2018
5/5
Overall

4 / 5
Ease of Use

4 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: The things I like the most about Thermogrid, besides support. The amount of information at my fingertips on every aspect of my business! 5++ stars on value!! I'm paying less and getting so much more than with my previous HVAC field-software. Complete customization to fit my business specific needs. Designed with everything in mind to grow your business. When they say a new feature is coming it actually does in a timely manner. The best customer service support! I can't stress this enough. When I need help or have a question, I know I'm going to receive the support I need quickly and thoroughly.

Cons: I'm a new to Thermogrid and there's a learning curve. So, right now that's what I like the least.

Overall: A complete system to help grow my business!

Vendor Response

by DXV Technology on April 13, 2018

Kathleen,

Thank you for the great review! We really appreciate the feedback and will enjoy providing you the support you need and deserve. If there is anything we can do to help you achieve your business goals, just let us know and we will do anything we can to help.

Thanks again for your review.

Pricing made simple

Oct 25, 2018
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: Before we had to do our pricing the old way. Look up the price in a book, add labor and margins, then hand write a bid for the customer. This software makes pricing, billing and even scheduling easy.

Cons: It was overwhelming at first but with the training provided by the support group, it was easy to figure out!

Vendor Response

by DXV Technology on December 26, 2018

Tony, thank you for sticking with it and learning how ThermoGRID will help you manage your business.

Good luck and let us know if there is any way we can support you.

They have repeatedly gone out of her way to help us get the hang of the program.

Jun 08, 2018
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money

Pros: Once you use it a few times it saves you time and money. The program has every thing you could ask for and if you find something else you need they add it to the program if at all possible. The program has allowed us to know when the job is done and what was the ROI on the job.

Cons: I really don't have a con at this time except I wish I would have found out about it earlier.

If there were a con it would be that the program isn't recognized by google as being as great as it is.

Vendor Response

by DXV Technology on June 13, 2018

Thank you for the 5 star review! We look forward to serving you in the future and helping you reach all your goals.

Dispatching

Oct 25, 2018
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: I like how easy it is to dispatch my service techs and be sure we're utilising our time as efficiently as possible.

Cons: Adjusting to the new software was hard but after some training it worked out most of the kinks

Vendor Response

by DXV Technology on December 26, 2018

Kim thank you for your positive review!

If there are any other items that can be addressed ease you into the program feel free to let us know. We love improving our product and will always find new ways to streamline the business.

Thank you again.

The Power of ThermoGrid

Aug 16, 2018
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: I enjoy the ease of use from scheduling service calls to navigating through it for order estimates / sales estimates. Google maps is great for the guys in the field because when they get their next job they just click on google maps on job details and away they go. Overall the software is pretty easy to use.

Cons: I would like to see if I can change call order in manage communications ( Communication Integrations ) so I can change call route in what order I want from my cell phone. Does not auto populate a zip code from entering a towns name.

Vendor Response

by DXV Technology on September 24, 2018

Thank you for your feedback. We are glad that you are enjoying our program.

We are glad to see the changes in training for your franchise has really helped.

You are able to change the routing of your calls by going into the edit function. It looks like we have already reached out to you to help you with this concern since your review was posted.

Let us know if we can do anything else for you.

Thank you, again!

Ac Contractors

Oct 22, 2018
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: The ease of use. It's very easy to navigate and price things

Cons: Nothing really off the top of my head any issue has been resolved

Overall: We have been very pleased and happy to be able to access all of our prices quickly and easily

Vendor Response

by DXV Technology on December 26, 2018

Logan thank you for taking the time to share your feedback with us as well as the rest of the world.

We look forward to providing you with 5 star service for years to come.

Im sure it works well for the guy that designed it

Sep 12, 2018
1/5
Overall

1 / 5
Ease of Use

2 / 5
Features & Functionality

1 / 5
Customer Support

1 / 5
Value for Money

Pros: It was relatively easy to port my business out of this tool. This tool came recommended by the franchise I belong too.

Cons: It was incomplete in capability and very difficult to adjust at the job site.

Overall: I left this tool after 10 months. It lacked meaningful training (I dont call "watch the video" training or support). A users manual came out just as I was firing it. Lots of start up issues, some of which I'll guess are resolved now. It was simply too immature of a product to be useful in my environment.

Vendor Response

by DXV Technology on December 24, 2018

This is for the TemperaturePro franchise they had a contract with us that THEY do all training and support. Each new franchisee had to pay a large amount to sign up and we had to pay the franchise the $7,000 of it.

I would imagine that you believe there is a lack of features if you were not able to be trained properly by the franchise. The price book is 100% customizable and our system can do full AHRI matchup system estimates and take payment in less than 45 seconds.

All franchisees that singed up with TemperaturePro didn¿t know HVAC. It made it hard for them to use an HVAC specific software not knowing the operations of an HVAC business as well as not getting that support from the franchise.

We are no longer in an agreement with this franchise because it did not hold up its end of the agreement. Many franchisees have gone out of business due to the lack of support and training from the franchise.

Easy to use!

Oct 09, 2018
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: As a customer care representative manager, it is easy to monitor our calls and be sure that we are as efficient as possible with the leads coming in.

Cons: No complaints! Any issues we had were handled promptly

Vendor Response

by DXV Technology on December 26, 2018

Thank you for the positive review Brittney! Let us know if there is anything we can do for you.

Great product for the Construction service industry.

Oct 31, 2018
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: The ease of sales and HVA/C load calculating software.

Cons: It still needs some fine tuning of the inventory management on the back side, the front side for the techs is great and easy to use.

Overall: It reduces our paperwork and and helps us put more to the bottom line with a better overall company efficiency.

Vendor Response

by DXV Technology on December 26, 2018

Samuel, thank you for your feedback!

We are glad you like the field facing inventory control and since you do I'm confident you'll love the new features coming out for admin inventory control.

Great system

Oct 25, 2018
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 9.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: Ease of use and functionality. Very user friendly.

Cons: Sometimes it doesn't save clock in and clock outs.

Easy to keep track

Oct 25, 2018
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: As sales manager there's nothing better than being able to track sales performance easily. Very easy to use and set sales goals.

Cons: Not as easy to use on cell phone but it's excellent with a tablet or computer.

Vendor Response

by DXV Technology on April 30, 2019

Eric thank you for the outstanding review.

Buyer Beware, Fine Print Locks You In

May 09, 2019
1/5
Overall

1 / 5
Ease of Use

1 / 5
Features & Functionality

1 / 5
Customer Support

1 / 5
Value for Money

Comments: Never got passed the application process and they wouldn't let me out of the process. If you read the fine print, and you really have to look hard, you'll see why I got stuck with a collection and no product. Do you want to do business with a company like that? Spoke with the owner and BBB so there are no excuses, the fine print locks you in regardless of how good or bad the system works, or doesn't work. Doesn't matter whether you receive the software , whether it works, whether ANYTHING, you're stuck, and the owner of the company will hold you to that. Do you want a product like that? If you filled out an application to finance a car but didn't get approved, would you be ok with being stuck with the total amount of the purchase price but no car to show? There are so many things that were horrible about my experience with this company and its owner, there isn't enough time. Just remember, you were warned.

Pros: Never received it, never got passed the application process. Got rejected by the merchant services that THEY state works with their software. If you have your own credit card company it won't work with this software according to them.

Cons: Got fooled with the nice presentation and friendly initial conversations. It's a facade.

Vendor Response

by DXV Technology on May 10, 2019

Joey, we am sorry that you chose to not be happy with this process and you are right , we are not a credit card processing company, we are a field service management company.

You signed up for our software to manage your company and as you were getting setup you were declined for financing from Card Connect and First Data. Your application was filled out with incorrect data and we let you know that you needed to use accurate data to get approved and you refused. We were left with good standings on this transaction with the BBB because we wanted to help yet you did not want to help yourself.

We do a lot for our clients setup account, pricing, clients, and full training. With this type of setup you chose, it had a 1 year agreement of $80/month because there were no other fees.

We will still help you if you change you mind.

Not a good experience

Feb 10, 2019
2/5
Overall

2 / 5
Ease of Use

3 / 5
Features & Functionality

1 / 5
Customer Support

2 / 5
Value for Money

Comments: Ok software with a lack luster interface. Terrible for presentation. This company is good at sales and terrible at customer service. The coaching & training program they sell is not much more than a knock off of other more refined training. I signed a 1 year agreement for the software and a 3 month agreement for the coaching. After about a month I realized the software was not going to work for me and the unoriginlity of the training. Owner was unwilling to let me out of the agreement and even accused me of stealing his training. He also accused me of wanting out of the agreement because I had decided to use union labor instead of non union labor. Total joke! Feel free to contact me for more information and I will gladly forward an email exchange between the owner and I and his false accusations. Beware of signing a contract. Most do not require one.

Pros: Good ideas and has potential. The web interface is appealing and loads quickly. Has good technician tracking and reporting.

Cons: Customer presentation is not good, the interface is cluttered. Customer service unorganized. Task selection for field techs is not easy to use for multi trade companies. Time clock function for techs is not easy to use and lacks some features such as tracking travel time.

Vendor Response

by DXV Technology on April 23, 2019

Jeremy,

We are sorry you had a bad experience, we would love to help you anyway we can. Our ultimate goal is to help you achieve all your business goals, this may be with us or may be without us but either way we will do anything we can to help.

The Future of HVAC Software

Feb 07, 2019
4/5
Overall

3 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

4 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Comments: Created BY HVAC techs FOR HVAC techs.

Pros: This software comes with just about everything that you could imagine. From Dispatching calls THROUGH the software, to sending invoices and checking in on the customer, ThermoGrid does it all!

Cons: It is quite overwhelming at first, but after watching the tutorials and playing around with the software, it is actually quite easy to navigate through.

Vendor Response

by DXV Technology on April 30, 2019

Thank you for your review Brandon.

As you know there is a lot of things you can manage through our platform and this is why we are here to support you implement and utilize as much as possible.

Congratulations on the success of your business and let us know if we can help in any way.

Michele is always a great help and available when I need her

Jul 11, 2018
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money

Pros: The system is very simplistic. It is pretty user friendly and I like that you can upload the photos right to the system and that you don't have to store them on a different device like your tablet or computer.

Cons: Different than most dispatching software products that I have used in the past for instance I am not fond of the way calls are added to the technicians and on the board.

Vendor Response

by DXV Technology on July 20, 2018

Kelley,
Thank you for taking the time to share your opinion of ThermoGRID.

We are glad that you love the system and we will contact you to show you the other ways jobs can be added to the technicians on the dispatch board.

The best support you could ask for!

Mar 05, 2018
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: The best on boarding experience as well as ease of use for our technicians in the field. You can build tickets or quotes in a few clicks instead of typing everything. It also connects our install team with everyone involved in the job. Communication has most improved using Thermogrid.

Overall: Time Saving and Communication with techs and Customers.

Vendor Response

by DXV Technology on April 13, 2018

Nathan,

Thank you for the positive review! We love working with you business and appreciate all the referrals you have given us. We are here you you to help you achieve all your business goals, let us know if we can do anything to help.

Thanks Again

I have loved the software easy to use and support is always there to help.

Jul 19, 2018
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: How easy it is to use. I'm not computer smart but easy to understand and catch on quickly. Once I've been showed once I got it.

Cons: The one thing I least like is I wish it worked better with quickbooks. I feel like I'm doing the same work twice.

Overall: The field techs getting the info they need at time of service.

Vendor Response

by DXV Technology on July 23, 2018

Kelly,
Thank you for the 5 star review!

We are having the QuickBooks workshop Thursday and I confident that will clear things up and ensure you have no double entry.

We look forward to providing you with 5 star service.

Full of Potential

May 23, 2017
4/5
Overall

4 / 5
Ease of Use

4 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 8.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Comments: This software is great once all of your company data is entered correctly and the user(s) become proficient with the processes. Mastering the service catalog is critical to the successful implementation of this software

Pros: User interface is very intuitive. Excellent support from staff. Works great, even for a single person operation

Cons: Occasionally misdirects to incorrect page. Speed is dependent upon internet service (like anything else online)

It's been great so far.

Jan 25, 2018
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: The residential equipment sizing tool, and the integration with our Quick books software. Also the fact it will work work for inventory management.

Cons: The setup aspect is going to be a bit of a challenge, we are both a heating and electrical contracting company in market shares in most all area markets. But they seem willing to help us with all the setup necessary.

Simple to use and does way more than we need. Plenty of room to grow.

May 14, 2018
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money

Pros: Favorite part is ease of use and overall value. Does everything its competitors can do at a much better price.

Cons: No spot for a check # in order. Never to think to add it in notes and it is something to have record of for future discrepancy.

Vendor Response

by DXV Technology on June 11, 2018

Thank you for the positive review and the feedback. We will have an area for your check number deployed with a new ACH feature within 2 weeks.

Start Up

Jul 11, 2018
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Comments: Team is wonderful, always available and willing to help.

Pros: The product is user friendly and intuitive, not difficult to learn. It has a wide variety of functions.

Cons: Would like the financial match up to be a bit easier, matching paid invoices to checks can be difficult.

Easy

Oct 23, 2017
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Comments: Best program with little cost to the employer.

Pros: Easy to use Easy to work with Customer Service is Excellent Answers all questions pretty fast. Happy with this program

Cons: I really can't think of any. The hardest part is getting the service techs to use the program at first.

Thanks customer rep for developing this product.

Dec 07, 2016
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Comments: We have been using this product for over two years and we just love it from the technicians to the sales people. Pricing out job profitably and having our team what commissions they will be making is priceless. The support is second to none and the price is right. The DMR keeps us on track as far as what type of calls need to be booked and what training is needed as well.

Vendor Response

by DXV Technology on December 07, 2016

Keith, thank you for the feedback. If there is anything we can do to make business easier and more efficient, as you know you can let us know anytime. Thanks again!!

ThermoGrid has been an easy transfer and our techs already sell more because of it.

Feb 06, 2018
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Comments: Rep is amazing. Very helpful and quick response.

Pros: Ease of navigating through the system. It is great in the fact that it takes the calls and moves you right through dispatching to the order to the sale to collections.

Cons: Hard time with the offline mode at this time. Also do not like the fact that I can not send the homeowner all three (good, better, best) orders to their email at one time.

Just try it...you will love it.

Feb 27, 2017
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Comments: Worked with other dispatching programs but this one is awesome. If you have any issues, concerns or need something customized they are always there willing to help no matter what the issues. Updates constantly to help improve your productivity. And the reports.... Wow! Who could ask for more.