Zadarma Ratings

Overall
4/5
Ease of Use
4/5
Customer Service
4/5

About Zadarma

Zadarma Cloud CRM solution - ZCRM - will help you keep track of relationship with existing and potential clients and partners, conveniently plan your tasks for days-months-years ahead, follow sales effectiveness and agents¿ performance, create analytical reports and get t access to PBX, IVR and calls in one click. Learn more about Zadarma

Showing Most Helpful

Showing 25 of 25 reviews

Showing Most Helpful

Showing 25 of 25 reviews

Sort by:

Filter By:

Rating
Company Size
Reviewer's Role
Length of Use
Frequency of Use
Verified Reviewer
Unspecified
Used the software for: Less than 6 months
Overall Rating
5/5
Ease of Use
4/5
Customer Service
5/5
Features
4/5
Value for Money
5/5
Reviewer Source 
Source: Capterra
December 6, 2017

“I soon came to appreciate how this VoIP contributes to efficient & economical business communication”

ProsZadarma's range of supported VoIP features provides excellent value. In particular I find that their virtual number deals make sound business sense. By taking virtual numbers, small and medium size firms are able to compete on international markets in a way previously only open to large companies. For example, from my office in the USA I can open and run virtual offices in the UK, India, Russia and many other leading business centers. It saves a small fortune in office, personnel and travel expenses while tapping into growing markets. I also find their free cloud PBX (they also call it a business phone system) brings many benefits to both the employees who communicate through it, and customers who call the firm. Since they can receive calls on a desktop computer, IP phone and smart phone, or forward these calls to mobiles and landlines, those important business calls no longer get missed. In my experience, customers certainly appreciate a positive calling experience. This significantly increases the possibility of that customer placing an order and coming back again to make subsequent orders. Finally, there is no denying that the cost savings are a big attraction. It is hard for landline service providers to compete when they have to carry the heavy costs of phone cabinet and wiring installations and repair. This VoIP service seems to me to be a much more economical choice without compromising on call quality.
ConsI had some initial difficulties with the app setup but when I turned to their customer service they provided me with the help I need to quickly complete the setup. The way their app runs down the battery life was also an issue that bothered me. I contacted Zadarma and they reassured me that in the coming new version of their app they have taken care of this problem.
Reviewer Source 
Source: Capterra
December 6, 2017
Burak F.
Owner
Information Technology and Services, 51-200 employees
Used the software for: 2+ years
Overall Rating
5/5
Ease of Use
5/5
Customer Service
5/5
Features
5/5
Value for Money
5/5
Likelihood to Recommend
10/10
Reviewer Source 
Source: Capterra
February 9, 2019

“Exceptionally Good”

OverallEasy to use. Tons of features. Cheap international calls. High quality audio. Free sip connections. A+++
ProsWe are using Zadarma Sip features for over 2 years integrated with Bitrix CRM. We weren't content with the phone solutions Bitrix offered so switched to Zadarma. Best decision we have ever made. Right now we have over 10 different numbers in 10 countries. We sometimes have hard time to connect to some countries' mobile numbers but that's normal considering the country's infrastructure.
ConsNothing much so far. Just mobile calls are a bit more expensive than others. Also, virtual numbers in Turkey expensive and can take up to 2-3 days to activate. Still, it is not their fault.
Reviewer Source 
Source: Capterra
February 9, 2019
Daniel O.
student
Unspecified
Used the software for: Less than 6 months
Overall Rating
3/5
Ease of Use
1/5
Features
4/5
Value for Money
4/5
Likelihood to Recommend
0/10
Reviewer Source 
Source: Capterra
March 28, 2018

“Poor and Unreasonable Customer Service Initially”

OverallI was able to receive International SMS from Israel cheaply. The account verification process and the support ticket process are cumbersome and wearisome to pursue.
ProsThe Zadarma Projects provides cheap virtual numbers and free SMS reception service on those numbers. After much pushing and continued engagement, I was finally given good customer service.
ConsZadarma numbers work on a monthly subscription basis. However, they will block use of certain features of your virtual numbers. This happened to me, creating a situation in which I was paying for a virtual number, but could not use the free SMS reception feature associated with it. For five days, the Zadarma support team refused to extend my subscription length to compensate for the time which they had blocked this desired features of my number. Interaction with the Support Team was extremely frustrating and slow. They would respond to me once in every 24 hour period, and their responses were unhelpful. They repeatedly said no in multiple ways to my requests. Once I gave up perusing the support team for compensation and asked to be referred to management, I was given excellent customer service. Management unblocked the desired feature of my number, and extended my subscription to one month from that day. The blocking of account features has to do with the Zadarma account verification process. They request the uploading of passports or ID cards. I uploaded my ID card on day one, and my passport on day three. Both were rejected. The ID card was rejected on day two for the stated reason that it was not a passport, despite the fact that account documentation requested a passport or ID card. The passport was rejected one day five for the stated reason that the file size was too small, despite the fact that no minimum file size limit was visible to me in my account documentation. It was only after requesting to be referred to management on day five that my account was verified with my uploading any additional documents.

Vendor Response

By Zadarma on April 5, 2018
Dear Mr Ockrin, We regret to see that you have not been satisfied with our service. We believe that there must be a misunderstanding, since your phone number and the voice features connected to that number have never been blocked. As it is clearly written in the instructions, to activate the SMS reception on your number, we require you to upload a copy of your passport. This was done on your side 5 days after you have purchased the number. As soon, as the requirement for the activation of the SMS reception was fufilled, and you have uploaded the copy of your passport, we have enabled that feature on your number straight away. In addition, we have also extended your number for 5 extra days and we did not refuse to extend your subscription length. All of the chats between you and our Customer Service representatives show that your enquiries have been answered promptly and on time. Best Regards, Zadarma
Reviewer Source 
Source: Capterra
March 28, 2018
oleksander n.
manager
Legal Services, 1-10 employees
Used the software for: 2+ years
Overall Rating
4/5
Ease of Use
5/5
Customer Service
2/5
Features
4/5
Value for Money
4/5
Likelihood to Recommend
8/10
Reviewer Source 
Source: Capterra
December 4, 2017

“The service and quality is good, While CS was poor for a while; however lately it was improved”

Overalleasy to use, exception installation and application. moneywise is reasonable
ProsSoftware, I mean the App for the I phone is great and easy to use. Softphone on the web is easy to operate, while the general menu is still confusing.
ConsWhile App is great , However, the functionality buttons should enlarged. The activation and tune in process is still quite complicated. Recently, during the reinstallation on a new ios device I've spent 30 min myself + another 15 min with a CS. Also, the general menu is too complicated and confusing; the simpler version , like Line2.com for instance is advised. Customer service, especially voice support must be improved.
Reviewer Source 
Source: Capterra
December 4, 2017
Verified Reviewer
E-Learning, 1-10 employees
Used the software for: 1-2 years
Overall Rating
5/5
Ease of Use
5/5
Customer Service
5/5
Features
5/5
Value for Money
5/5
Likelihood to Recommend
10/10
Reviewer Source 
Source: Capterra
January 31, 2019

“Outstanding Service”

OverallI have saved money by having a phone number in a far country. This also encouraged people in that country to call me easily because for them they make local phone calls. I think Zadarma is an outstanding company that must be appreciated and supported in order to continue. It did make my life a lot easier, personally and for business. And I am sure it is helping many others too.
ProsI like the possibility of receiving calls on the phone number provided by Zadarma at a very economical cost (for free when I use the web phone online) and the possibility of making low cost calls to other countries.
ConsThe downloadable calling software did not give me a great line quality though it was OK. But then I simply switched to the online program and it works great.
Reviewer Source 
Source: Capterra
January 31, 2019
William C.
Independent Insurance Broker
Financial Services, Self-employed
Used the software for: I used a free trial
Overall Rating
2/5
Ease of Use
1/5
Customer Service
1/5
Features
2/5
Value for Money
1/5
Likelihood to Recommend
0/10
Reviewer Source 
Source: Capterra
September 21, 2018

“Support and Implementation Instructions Beyond Poor”

OverallThis may be an extraordinary piece of software but I cannot base my business on a piece of software where the support organization cannot communicate and where the installation/integration instructions cannot be reasonably followed. They need a technical person with good English skills to go through their implementation directions and they have got to have people who can speak English on their support line before I will reconsider this product.
ProsNothing. I never got it to work. The instructions and support were unacceptable.
ConsI consider myself technically competent with over 30 years of PC experience. After 6 hours, one phone call and 3 support chats I gave up trying to integrate this product with Zoho. The phone call was perhaps the most revealing in that the person who called had such poor English language skills that he gave up after two or three attempts to communicate. The chat experiences were no better. Every time I got on chat they referred me to the arcane instructions that I could not figure out.

Vendor Response

By Zadarma on November 19, 2018
Hello William, We sincerely apologize for all the difficulties you have faced when using our service. We realize that we have a lot of features that can be hard to figure out and we are working on it. For example, in October we have upgraded PBX settings wizard to make it much more convenient to use. We will keep on going and making our service easy and enjoyable to use, including PBX features and integrations with other platforms. As for the support, Zadarma has 24/7 support in 5 languages. Unfortunately, it was our mistake that in September after the webinar with Zoho our English-speaking support was working 18/6, and you have probably contacted our team outside the working hours. Currently, working hours of English support have already been increased and soon will reach 24/7. Thank you for your interest in our service and your feedback. We are sure you will appreciate all the changes we're introducing. Please, contact me if you would like a personal 1 on 1 demo.
Reviewer Source 
Source: Capterra
September 21, 2018
Alex L.
CEO
Marketing and Advertising, 1-10 employees
Used the software for: Less than 6 months
Overall Rating
5/5
Ease of Use
5/5
Customer Service
5/5
Features
5/5
Value for Money
5/5
Likelihood to Recommend
10/10
Reviewer Source 
Source: Capterra
March 1, 2019

“Reliable and cost-effective solution ”

ProsI run a company in the US (Florida), and we have customers in States and worldwide (most of them in Europe). We are exploring new markets/target audiences, and switched to pure b2b to the mix of b2b and b2c. Now some of the new customers are calling our main office (we are trying to move communication to email/chats, but that just don't often work, people want to get a consultation by voice - don't know why). So, we needed a solution to set up calls without buying own hardware/software and managing this stuff. I've come across Zadarma's site and found their rates very pleasant compared to other providers, so I decided to give it a try. For now, we are using it for several months already, and almost everything is fine: no outages, charges are accurate (and still low).
ConsA couple of time there were situations with wrong calls when the number belonged to someone else, and people kept calling it. I had to contact support to get this fixed, however this was done very fast both times.
Reviewer Source 
Source: Capterra
March 1, 2019
Roman S.
CTO
Computer Software, 11-50 employees
Used the software for: 2+ years
Overall Rating
5/5
Ease of Use
5/5
Customer Service
5/5
Features
5/5
Value for Money
5/5
Likelihood to Recommend
10/10
Reviewer Source 
Source: Capterra
December 4, 2017

“Great reliable service!”

ProsThis is great service which allows us to get phone numbers in multiple countries. Quality and reliability is great. We monitor all of our phone numbers and Zadarma numbers consistently show 4+ MOS scores
ConsWe are primarily using this as a SIP trunk and it required customer support to get this configured. Customer support was great though.
Reviewer Source 
Source: Capterra
December 4, 2017
Mark S.
Sales Director
Information Technology and Services, 1-10 employees
Used the software for: 2+ years
Overall Rating
5/5
Ease of Use
5/5
Customer Service
5/5
Features
5/5
Likelihood to Recommend
10/10
Reviewer Source 
Source: Capterra
December 4, 2017

“I have been using Zadarma since near the time of their conception and they have saved me THOUSANDS !”

OverallCost savings
ProsGreat value calls from simple to configure software - works from my contact list and integrates with my call logs
ConsTends to eat the battery - but I am more than willing to accept this 'problem' in return for the benefits
Reviewer Source 
Source: Capterra
December 4, 2017
Dima V.
COO
Computer Software, 11-50 employees
Used the software for: 1-2 years
Overall Rating
5/5
Ease of Use
5/5
Customer Service
5/5
Features
4/5
Value for Money
5/5
Likelihood to Recommend
10/10
Reviewer Source 
Source: Capterra
January 31, 2019

“Very easy to use and useful product”

OverallOverall experience is great, this service is very good value for money
ProsI use Zadarma PBX for more than a year. It's great and stable product, easy to config, with great prices and very good support service
ConsThere are several technical issues with PBX, such as lack of transfer functions integration with hardware and software phones.
Reviewer Source 
Source: Capterra
January 31, 2019
Somhairle W.
Manager
Education Management, 11-50 employees
Used the software for: 1-2 years
Overall Rating
4/5
Ease of Use
4/5
Customer Service
4/5
Features
5/5
Value for Money
4/5
Likelihood to Recommend
8/10
Reviewer Source 
Source: Capterra
January 28, 2019

“A fantastic service for small companies”

ProsZadarma is a great phone system for small businesses. It's easy to set up lines, extensions and numbers and it's very reliable.
ConsI tried portability from a UK number but they couldn't port it because the 2 suppliers didn't have a porting agreement.
Reviewer Source 
Source: Capterra
January 28, 2019
Avatar Image
Irina T.
Co-Founder
Marketing and Advertising, 11-50 employees
Used the software for: 1-2 years
Overall Rating
5/5
Ease of Use
5/5
Customer Service
5/5
Features
5/5
Value for Money
5/5
Likelihood to Recommend
10/10
Reviewer Source 
Source: Capterra
September 17, 2018

“Ease of use is the key”

ProsZadarma is simple and easy to use. Non-tech guys will get along with it quickly. Phone calls quality is decent.
ConsI found no big issues. We are a marketing agency and Zadarma gives us all we need in terms of distant calls.
Reviewer Source 
Source: Capterra
September 17, 2018
Dan V.
Manager
Unspecified
Used the software for: 1-2 years
Overall Rating
5/5
Ease of Use
5/5
Customer Service
5/5
Features
5/5
Value for Money
5/5
Reviewer Source 
Source: Capterra
December 5, 2017

“good”

ProsLess expensive and friendly user. You can connect to the support when you need their assistance. Overall good
Conshave to inform support once top up added. should have been automatic. Nothing much to say. Overall software is good
Reviewer Source 
Source: Capterra
December 5, 2017
Paul Z.
Owner
Food Production, 11-50 employees
Used the software for: 1-2 years
Overall Rating
4/5
Ease of Use
4/5
Features
4/5
Value for Money
4/5
Likelihood to Recommend
9/10
Reviewer Source 
Source: Capterra
January 29, 2019

“Bulgarian phone in Canada”

OverallI have never had any problems dealing with Zadarma. I don't think I ever tried contacting customer service. The ability to pay for services is very easy.
ProsWe got a sip line/number from Zadarma and connected it to our VOIP phone system. Our phone system is programmed to automatically use this sip line when we dial Bulgaria's country code. I can call Bulgarian mobile numbers which would otherwise be very expensive with our local phone service. Voice quality is very good.
ConsCalling mobile phones is still expensive. Not many of my contacts have landlines. I have tried the webphone from Zadarma's website which is cheaper per minute for mobile phones but I can't always connect.
Reviewer Source 
Source: Capterra
January 29, 2019
ATHANASIOS T.
Law office
Legal Services, 1-10 employees
Used the software for: 1-2 years
Overall Rating
5/5
Ease of Use
5/5
Customer Service
5/5
Features
5/5
Value for Money
5/5
Likelihood to Recommend
10/10
Reviewer Source 
Source: Capterra
January 31, 2019

“Quality Services of Zadarma project”

OverallIt is a great project which for me personally has opened up my business activities in fields i was not aware at all i could do.
ProsEasy installation, no heavy equipment, instant service.
ConsNothing really special. Maybe if the cost on mobiles would be little bitty lower. but in general there is absolutely no problem.
Reviewer Source 
Source: Capterra
January 31, 2019
David A.
Director
Unspecified
Used the software for: 1-2 years
Overall Rating
3/5
Ease of Use
3/5
Customer Service
3/5
Features
4/5
Value for Money
3/5
Reviewer Source 
Source: Capterra
December 4, 2017

“Over all good.”

ProsEasy to setup individual extensions, call statistics and charts and call geography. Incoming routes from other providers. Webphone and sms support being able to add to my own website.
ConsCall routing fiddly to setup, unable to route calls through other providers e.g. forward to 17777123456@callcentric.com.
Reviewer Source 
Source: Capterra
December 4, 2017
Verified Reviewer
Education Management, Self-employed
Used the software for: Less than 6 months
Overall Rating
2/5
Ease of Use
2/5
Customer Service
2/5
Features
2/5
Value for Money
2/5
Likelihood to Recommend
0/10
Reviewer Source 
Source: Capterra
August 29, 2018

“SMS delivery was not working and they refused to refund”

OverallI was trying to get SMS delivery service, however Zadarma di not work.
ProsThe VOIP calls from and to the virtual number worked. The response of the customer care is fast, however useless. |
ConsThe service I needed was not functional, Zadarma support refused to issue a refund.

Vendor Response

By Zadarma on August 31, 2018
Please read the following information on our website: SMS reception is only guaranteed from mobile numbers of the same country as where your Zadarma phone number was purchased. We do not guarantee SMS reception from other countries and internet services, as not all of them support international SMS message delivery. As we understood, you didnt read this information and had a problem with some internet service. As for the refund we provided you the following answer: "please write to our finance department by creating a ticket". Unfortunatley, we don't know why you didn't do that. We made a refund for your without a ticket.
Reviewer Source 
Source: Capterra
August 29, 2018
Verified Reviewer
Alternative Medicine, 11-50 employees
Used the software for: I used a free trial
Overall Rating
1/5
Ease of Use
1/5
Customer Service
1/5
Features
1/5
Value for Money
1/5
Likelihood to Recommend
0/10
Reviewer Source 
Source: Capterra
April 17, 2019

“Useless software”

OverallScam-like software, don't fall for it
ProsNone, it's doesn't work property, very bad customer support
ConsFails all the time, terrible customer support, they take your money and then ask.

Vendor Response

By Zadarma on April 18, 2019
Hello, We are sorry to hear that you have experienced troubled using our service. Please, let us know what device you are using and which application. Which one of our services did you have problems with? We will do our best to get to the bottom of this if you can provide us with more information. Over 1.25 million clients are entrusting Zadarma with their communication services and their money. We hope you will enjoy the full range of our services as well.
Reviewer Source 
Source: Capterra
April 17, 2019
Don Srinath G.
Software Engineer
Information Technology and Services, Self-employed
Used the software for: Less than 6 months
Overall Rating
5/5
Ease of Use
5/5
Customer Service
5/5
Features
5/5
Value for Money
5/5
Likelihood to Recommend
9/10
Reviewer Source 
Source: Capterra
January 31, 2019

“Value for money when you need international roaming ”

OverallOverall I consider this a great service with very useful features.
ProsIt is very easy to get a foreign number if you got your documents right, mostly it is passport. There after you can easily divert virtual number to local number.
ConsThere were few times I noticed audio lag
Reviewer Source 
Source: Capterra
January 31, 2019
Lior B.
Electrical Eng.
Electrical/Electronic Manufacturing, Self-employed
Used the software for: I used a free trial
Overall Rating
1/5
Ease of Use
1/5
Customer Service
1/5
Features
1/5
Value for Money
3/5
Likelihood to Recommend
0/10
Reviewer Source 
Source: Capterra
August 22, 2019

“Can't use services because they can't verify my number”

Pros-Absolutely nothing. I had one goal, and the system would not allow me to achieve it.
ConsThe goal was to use the product for virtual number. But my actual phone number could not be verified for some reason, and because of that they could not provide me with the service. The customer support was atrocious, it was like talking to a bot. The initial responses were same as I was getting from the online form. I had asked the operator to say "potatoes" to prove that they were not a bot.

Vendor Response

By Zadarma on August 27, 2019
Hello Lior, We are sorry to hear that you were not satisfied with our support team. It is true that unless we can verify your phone number, there is no access to the service. It is a matter of security. We have reached out to you via a form on Capterra. Please, reply to the email and provide the email address that you have used to register with Zadarma so we can investigate the problem. Zadarma Team
Reviewer Source 
Source: Capterra
August 22, 2019
Verified Reviewer
Management Consulting, 11-50 employees
Used the software for: Less than 6 months
Overall Rating
5/5
Ease of Use
5/5
Customer Service
5/5
Features
5/5
Value for Money
5/5
Likelihood to Recommend
10/10
Reviewer Source 
Source: Capterra
September 28, 2018

“Best solution for virtual phone systems”

ProsWith Zadarma we got an amazing solution for a very attractive price. It's seems like there's nothing their service cannot do.
ConsYou need to get a hang of the website, that might take a day or two
Reviewer Source 
Source: Capterra
September 28, 2018
Avatar Image
Michael M.
CEO
11-50 employees
Used the software for: Less than 6 months
Overall Rating
1/5
Ease of Use
3/5
Customer Service
1/5
Features
3/5
Value for Money
1/5
Likelihood to Recommend
0/10
Reviewer Source 
Source: Capterra
December 4, 2017

“Don't waste your time”

OverallThe service is cheap, but customer service is HORRIBLE to say the least...
ProsThe service worked. Not the best set of features but it worked and the price was cheaper than I expected.
ConsWorst customer service I ever seen in this industry. It ruined the whole experience for me. I was forced to stop using the service and switch to a different provider after 1 or two month. Wasted my time and money.
Reviewer Source 
Source: Capterra
December 4, 2017
Evgenia Z.
Sales Development Manager
Apparel & Fashion, 1-10 employees
Used the software for: 6-12 months
Overall Rating
5/5
Ease of Use
5/5
Customer Service
5/5
Features
5/5
Value for Money
5/5
Likelihood to Recommend
10/10
Reviewer Source 
Source: Capterra
August 30, 2019

“Very good Software and easy to use!”

Overallvery good experience, we didn't have any problems everything works smoothly.
ProsVery good software works perfectly in Mexico. Customer Support is great in different languages.
ConsThe ID checking process takes around 24 hours, so one has to consider the time.
Reviewer Source 
Source: Capterra
August 30, 2019
Verified Reviewer
Unspecified
Used the software for: Unspecified
Overall Rating
5/5
Reviewer Source 
Source: GetApp
May 2, 2019

Reviewer Source 
Source: GetApp
May 2, 2019
Nicolas R.
Unspecified
Used the software for: Unspecified
Overall Rating
5/5
Reviewer Source 
Source: GetApp
April 15, 2019

Reviewer Source 
Source: GetApp
April 15, 2019