# Metricool Pricing 2026 | Capterra

> Learn more about Metricool pricing plans including starting price, free versions and trials.

Source: https://www.capterra.com/p/203702/Metricool/pricing

---

# Pricing for Metricool

[4.4 (97)](https://www.capterra.com/p/203702/Metricool/reviews/)

Write a Review!

## [Metricool](https://www.capterra.com/p/203702/Metricool/) has **1** pricing plan

-   No free trial
-   Yes, has free version

**Credit Card Required:** Not provided by vendor

**Discount:** Information not available

### Basic

$12

**Pricing Model:** Other

**Payment Frequency:** Per Month

Basic plan includes:

Not available

## Popular alternatives to [Metricool](https://www.capterra.com/p/203702/Metricool/)

Looking to learn more about Social Media Management software similar to Metricool? Check out these popular alternatives that are closest in terms of key features, functionality, and benefits.

[Vista Social](https://www.capterra.com/p/239366/Vista-Social/)

by Vista Social

[4.9 (892)](https://www.capterra.com/p/239366/Vista-Social/reviews/)

Starting Price:$79/month

[LEARN MORE](https://www.capterra.com/p/239366/Vista-Social/)

[Publer](https://www.capterra.com/p/177145/Publer/)

by Kalemi Code

[4.8 (915)](https://www.capterra.com/p/177145/Publer/reviews/)

Starting Price:$5/month

[LEARN MORE](https://www.capterra.com/p/177145/Publer/)

[Instagram](https://www.capterra.com/p/210721/Instagram/)

by Meta

[4.7 (5164)](https://www.capterra.com/p/210721/Instagram/reviews/)

Starting Price:No pricing found

[LEARN MORE](https://www.capterra.com/p/210721/Instagram/)

[Hootsuite](https://www.capterra.com/p/121701/HootSuite/)

by Hootsuite Media

[4.4 (3796)](https://www.capterra.com/p/121701/HootSuite/reviews/)

Starting Price:$249/month

[LEARN MORE](https://www.capterra.com/p/121701/HootSuite/)

[Zoho Social](https://www.capterra.com/p/159351/Zoho-Social/)

by Zoho

[4.7 (3419)](https://www.capterra.com/p/159351/Zoho-Social/reviews/)

Starting Price:$15/month

[LEARN MORE](https://www.capterra.com/p/159351/Zoho-Social/)

[View all alternatives](https://www.capterra.com/p/203702/Metricool/alternatives/)

## What do others say about [Metricool](https://www.capterra.com/p/203702/Metricool/) pricing?

Pricing Rating

$

$

$

$

$

Value For Money[4.2(97)](https://www.capterra.com/p/203702/Metricool/reviews/)

Pros

Cons

[Read All 97 Reviews](https://www.capterra.com/p/203702/Metricool/reviews/)

Read Full Reviews Below

Dayna L.

Social Media

Construction, 51-200 employees

Used the software for: Less than 6 months

**

Overall Rating

1.0

**

Ease of Use

5.0

Customer Service

1.0

Features

2.0

Value for Money

1.0

Reviewer Source

Source: Capterra

May 26, 2025

" Misleading"

**Overall:** Despite the platform offering team access and role management, it fails where it matters most: execution. There’s no way to assign a post to a teammate for manual publication. If the owner is unavailable, the post doesn't go out. Period. Worse, this limitation is not disclosed in any of their help docs, setup guides, or marketing pages. Their site advertises team workflows and collaboration features, but buries the fact that only owners get notifications until you hit a wall and ask support. The only "solution" offered is to transfer brand ownership to the person publishing the content — which we had to do mid-campaign, completely breaking our internal roles. Support confirmed this is "just how it works." We’ve swapped brand ownership to keep our schedule intact, but are now actively looking at competitors who understand how real-world teams function. If you're a solo creator, Metricool might work for you. But for any professional team or agency, this tool is a liability unless they overhaul how notifications work and stop misrepresenting what the platform can do.

**Pros:** We chose Metricool to manage Instagram posts collaboratively across a team, but discovered — far too late — that manual push notifications for Stories, Reels, or videos only go to the account owner, no matter how many team members are added or how thoroughly they configure their devices.

**Cons:** Misleading Team Functionality — Manual Post Notifications Only Go to Account Owner.This is a critical limitation for any business or agency working with multiple stakeholders.

**Alternatives Considered:** [Buffer](https://www.capterra.com/p/143492/Buffer/)

**Reasons for Choosing Metricool:** We chose Metricool to manage Instagram posts collaboratively across a team, but discovered — far too late — that manual push notifications for Stories, Reels, or videos only go to the account owner, no matter how many team members are added or how thoroughly they configure their devices.

Vendor Response

By Metricool on May 27, 2025

Thank you for taking the time to share your experience—we truly appreciate it. We reached out to you directly to clarify how team members can receive manual push notifications: each user just needs to activate them from their own account and turn off the autopublish option in the planner. That said, we made a mistake. At some point, we told you it wasn’t possible—and that was wrong. We’re really sorry for the confusion and frustration this may have caused. You deserved a better answer, and we missed the mark. We’ve already updated our Help Center to make this process clearer. Supporting collaborative workflows is a priority for us, especially for agencies like yours, and we’re working to make it easier and more intuitive. We also want to be transparent: we never intend to promote features that aren’t available. Your feedback helps us spot where we’ve fallen short and do better next time. Thanks again for taking the time to share your thoughts—we’re listening.

Tim C.

Marketing

Public Relations and Communications, 1-10 employees

Used the software for: 2+ years

**

Overall Rating

1.0

**

Ease of Use

3.0

Customer Service

1.0

Features

2.0

Value for Money

1.0

Reviewer Source

Source: Capterra

November 9, 2024

"Disappointing Experience with Billing and Customer Support"

**Pros:** A good service should value its customers and be willing to rectify issues promptly, especially when it comes to unauthorised charges. Unfortunately, Metricool fell short in both billing integrity and customer support. I’m left frustrated and regretful for ever signing up. I would not recommend this service based on my experience, as it seems they lack the responsiveness and transparency that customers deserve.

**Cons:** I’m extremely disappointed with my experience using Metricool. Despite cancelling my subscription well in advance, I was still charged to my credit card. I reached out to their customer support multiple times to resolve the issue, but the responses were slow, unhelpful, and didn’t address my concern. It felt like I was going in circles with no real assistance or resolution.

**Alternatives Considered:** [Planable](https://www.capterra.com/p/171744/Planable/)

**Reasons for Choosing Metricool:** We tried 5 - 10 different programs first

**Switched From:** [Hootsuite](https://www.capterra.com/p/121701/HootSuite/)

**Reasons for Switching to Metricool:** Wide range of options better than current subcription

Vendor Response

By Metricool on November 21, 2024

We’re truly sorry to hear about your experience and regret leaving you feeling this way. We deeply value all our customers, as many reviews highlight, and strive to provide the best possible service. That said, our Terms & Conditions must be fulfilled by both parties. After carefully validating your account across our three independent systems—subscription management, payment processor, and billing—we couldn’t find a cancellation record prior to the renewal. Unfortunately, as previously mentioned, this means we cannot process a refund in this case. We sincerely apologize for any frustration this has caused and are here to clarify or assist further if needed.

[Read All 97 Reviews](https://www.capterra.com/p/203702/Metricool/reviews/)

## How should I be thinking about software pricing?

[

Be an Informed Buyer: Understanding the True Cost of Business Software

It's not just you-budgeting for business software is complicated. We're here to break it down.

](https://www.capterra.com/resources/business-software-cost/)