# Veem Reviews 2026. Verified Reviews, Pros & Cons | Capterra

> Is Veem the right Payment Processing solution for you? Explore 48 verified user reviews from people in industries like yours to make a confident choice.

Source: https://www.capterra.com/p/234815/Veem/reviews

---

Veem

3.8 (48)

[View alternatives](https://www.capterra.com/p/234815/Veem/alternatives/)

Provider data verified by our Software Research team, and reviews moderated by our Reviews Verification team. [Learn more](https://www.capterra.com/our-story/)

* * *

Last updated March 13th, 2026

# Reviews of Veem

Ease of use

4.0

Customer Service

3.5

## Pros and Cons in Reviews

HT

Heather T

owner and operatorHospitality, 2 - 10 employeesUsed the software for: 1-2 years.

“Veem simplifies payments with clients and suppliers, allowing secure and fast transactions.“

October 26, 2024

BS

Byron S

Founder, PrincipalComputer Software, 2 - 10 employeesUsed the software for: Less than 6 months.

“Seems they only care about getting your money, holding onto it long enough to make a few $$ off interests, then releasing it to you at their convenience.“

September 5, 2025

HT

Heather T

owner and operatorHospitality, 2 - 10 employeesUsed the software for: 1-2 years.

“I've had a generally good experience with Veem, it's easy to use and simplifies processing payments locally as well as globally, and I value the competitive exchange rates and cheaper costs when compared to more standard methods.“

October 26, 2024

NL

Neil L

FreelancerManagement Consulting, Self-employedUsed the software for: Less than 6 months.

“Phone Support, It is hard to get an answer and 99% of the time goes to their voicemailEmail Support takes a minimum of 12 hours to respond and a maximum of 2 weeksChat Support, is useless.“

October 13, 2023

GA

Gillian A

OwnerMusic, Self-employedUsed the software for: More than 2 years.

“I love that Veem deposits money straight into my bank account without worrying about passwords, etc. Once you’re setup, you’re good to go!“

April 10, 2023

Herve K

OwnerManagement Consulting, 2 - 10 employeesUsed the software for: More than 2 years.

“If a vendor is not already a user getting them to accept payment with Veem can be difficult.“

April 6, 2022

Ekalavya H

CEOMarketing and Advertising, 51 - 200 employeesUsed the software for: Less than 6 months.

“The platform has an easy to use Dashboard and an easy invoicing process helps businesses.“

September 22, 2022

AK

Aline K

Payroll AssociateInformation Technology and Services, 501 - 1,000 employeesUsed the software for: 6-12 months.

“The cost for sending payment is a bit high compared to other platforms“

April 14, 2022

## Showing most helpful reviews

Showing 1-25 of 48 Reviews

Sort by:

Most Helpful

Rating

Company Size

Reviewer's Role

Length of Use

Frequency of Use

Dnyanoba M.  
Deputy Manager  
Pharmaceuticals  
Used the software for: 1-2 years

### "Veem for all accounting needs"

January 21, 2023

5.0

We are enjoying with veem, as it gives a simple way to do for such a complicated things.

Pros

Easy and user friendly interface, can accept or make a payment in any currency in any way.We can make an invoices in any currency

Cons

Reports templates of billing and invoicing can be better with good diagrams and charts for easy understanding.

Switched from

[Salesforce Sales Cloud](https://www.capterra.com/p/61368/Salesforce/)

Cost of salesforce is more than veem and also support from veem team is awesome.

Review Source

ND

Nirmal D.  
Director  
Computer Software  
Used the software for: 6-12 months

### "Invoicing and Payments made Simple!"

August 18, 2022

4.0

The overall experience has been good for basic use cases.

Pros

Veem is a one-stop solution if you're looking for invoicing cum payments processing software. It helps you send invoices as well as get paid in your local currency so you don't have to deal with the hassle of bank remittances and all the additional formalities that come with it. I've extensively used Veem to bill one of my clients and the experience has been good. It has all the basic use-cases covered. Although, it's limited in terms of advanced options such as taxation, GST, email customization, payment gateway integrations, etc.

Cons

There was an instance when I wanted to attach a couple of documents along with my invoice email and I was surprised to see that Veem doesn't support it at all. I think it's a very common use case where Freelancers bill their clients for additional equipment/software that they've purchased on the client's behalf and want to send the bills for it. There are also no styling/custom branding options in Veem. It also doesn't support popular gateway integrations such as Stripe, PayPal or RazorPay.

Switched from

[Zoho Invoice](https://www.capterra.com/p/163114/Zoho-Invoice/)

It was sort of a forced switch because the client insisted on using Veem since they were already using it for other payments.

Review Source

Farai C.  
SEO Manager  
Marketing and Advertising  
Used the software for: 6-12 months

### "Avoid Veem: They withhold funds and ignore escalations. The don't know where my money is and they admitted to it."

May 7, 2026

1.0

My experience with Veem has been catastrophic. A technical error on their end resulted in a multi-day payment delay. Because I could not access my funds, I was unable to afford transportation to my workplace and subsequently lost my job. Despite explaining the severity of the situation, Veem’s support team provided scripted responses and then went completely silent. They have failed to provide a tracking number to my bank, and I have been forced to escalate this to the CFPB and the BBB. I would strongly advise any business or individual against using this platform if they require reliability or professional accountability.

Pros

The initial setup of the platform was straightforward, and the interface appears user-friendly. However, any positive attributes are completely overshadowed by the platform's failure to perform its core function: the reliable transfer of funds.

Cons

The lack of transparency and the failure of their support team are unacceptable. The platform provides misleading information, claiming funds are "Deposited" when the receiving bank has no record of the transfer. Furthermore, the support team (Client Services) is unresponsive to urgent escalations and refuses to provide industry-standard tracking information, such as a Federal Reference Number or Swift MT103.

Review Source

AP

Alan P.  
CFO  
Entertainment  
Used the software for: 2+ years

### "Great option for small businesses that have typical workflow and occasional need for mass pay"

April 20, 2022

4.0

Real game changer on the mass pay of royalties, but also very helpful in week to week.

Pros

Mass Pay option is fantastic for royalty payments (we are a record label), but also for week to week regular bill pay workflow. Check option as a way to get a user in the door is helpful. Alternative to wires and wire fees a big plus.

Cons

There are times when a transaction gets flagged or held up and it is often hard to anticipate when this will happen.

Alternatives considered

[PayPal](https://www.capterra.com/p/207944/PayPal/)[Venmo](https://www.capterra.com/p/222572/Venmo-/)[Wise](https://www.capterra.com/p/234269/Wise/)

Reason for choosing Veem

Wise and Veem are very similar, but all things being equal on functionality and cost, customer service at VEEM has been nicely responsive.

Review Source

TB

Tyler B.  
CFO  
Hospital & Health Care  
Used the software for: 2+ years

### "VEEM Should Be The Bank"

April 14, 2022

5.0

Perfect.

Pros

VEEM makes payment processing so easy that I barely think about it. I wish they would implement a full checking product so I never have to log into a traditional bank again.

Cons

Why is there not an iPhone app? Mobile works well, but come on! :)

Reason for choosing Veem

Less Cost, Easier

Switched from

[QuickBooks Enterprise](https://www.capterra.com/p/174984/QuickBooks-Enterprise/)

Because it was too common sense to not switch.

Review Source

BS

Byron S.  
Founder, Principal  
Computer Software  
Used the software for: Less than 6 months

### "HORRIBLE, PLEASE STAY AWAY!!!!!!!!"

September 5, 2025

1.0

STAY AWAY!!!!!!! PLEASE DO NOT USE THIS VEEM PLATFORM!!! If I could give 0 stars, I would!! This platform, and the company as a whole, are just horrible! I have several documented incidents where clients have submitted funds for payment and Veem has held onto the funds longer than their own policy states. The generic answer we would receive, "Please accept our apologies...it's due to a third-party issue...". This answer would only come once you have escalated the matter and exhausted all other options to get someone on the phone. I informed our client that we can no longer use this platform, and they fully supported our team, as they had full visibility of the issues. NOTE: We pay for the "instant transfer" service, and due to the large deposits we are charged the max $20 for each transaction....and STILL, they are always delayed depositing funds. Coming up with a last minute excuse to place blame elsewhere.

Pros

When it worked, it was like a bank...quick direct deposit; however, the number of issues and horrible customer service overshadows any possible good that may come from this company.

Cons

1\. NO Customer service - It is non existent! No response to chat or email, and you're lucky if you EVER get a person on the phone. 2. POOR performance - Consistently late depositing funds, even with the 'Instant Transfer' fee agreement cost of $20/transaction. 3. NO accountability for their own actions or issues caused by their system/processes, always shifting blame. 4. NO sense of urgency in resolving issues caused by their own systems, or even implementing tools or processes for sustainable improvement. Seems they only care about getting your money, holding onto it long enough to make a few $$ off interests, then releasing it to you at their convenience.

Switched from

[QuickBooks Online](https://www.capterra.com/p/190778/QuickBooks-Online/)

I did not choose the platform; however, in an effort to further develop the relationship with my client, I accepted their request to switch to Veem.

Review Source

BD

Brian D.  
Chief Manager  
Business Supplies and Equipment  
Used the software for: 2+ years

### "Due to recent experience, I don't trust Veem"

December 2, 2024

1.0

Pros

Worked OK. Did what it was supposed to do, until it didn't.

Cons

They broke their own two-factor authentication -- one day, without prior notification to us, their system was no longer capable of sending SMS messages for authentication. I could no longer sign in to our account. Many attempts at working with their customer service to fix this dragged on for a couple weeks. Meanwhile, we couldn't pay our suppliers on time, and our reputation took a hit. The problem never did get fixed. We changed to a different payment platform, which took time. And now, after several requests to cancel our account, they are still withdrawing the $19.99 monthly fee from our bank account. Infuriating!

Alternatives considered

[BILL Accounts Payable & Receivable](https://www.capterra.com/p/166559/BILL/)

Reason for choosing Veem

Total cost for handling international payments.

Review Source

GS

Gem S.  
Specialist  
Chemicals  
Used the software for: Less than 6 months

### "2 months Delayed Receivables "

July 9, 2024

1.0

Just a very bad start. It is just one job for Veem and they failed badly. First impressions last.

Pros

It was easy to set up every invoice and details to my account

Cons

Where the issue is was not identified. My client kept letting me know that the payment has been submitted and Veem won't even contact me if a payment was stuck somewhere. I contacted them via email and phone but got no response as to where my expected receivable payment is even after status says that payment has been submitted by my client to Veem!

Switched from

[Payoneer](https://www.capterra.com/p/187086/Payoneer/)

Change in Client who use Veem for a long time now

Review Source

Ekalavya H.  
CEO  
Marketing and Advertising  
Used the software for: Less than 6 months

### "Never Trust Veem With Your Domestic and International Transfers"

September 22, 2022

1.0

So terrible that we are never going to trust them with even a dollar on our bank accounts.

Pros

The platform has an easy to use Dashboard and an easy invoicing process helps businesses.

Cons

Never trust Veem with any of your domestic and international transfers to your contractors/vendors. We used them to pay our subsidiaries and our payments never reached the beneficiary accounts. I finally had to write an email to their \[SENSITIVE CONTENT\] who has been connected on my LinkedIn for over 7 years. Guess what, the \[SENSITIVE CONTENT\] never replied back. Their website claims all payments to be delivered in beneficiary accounts by 2nd or 3rd business day which is never the case in majority of the transactions. We initiated 7 Transactions and none of them even landed. Their payment tracker is not real-time either as claimed.

Switched from

[BILL Accounts Payable & Receivable](https://www.capterra.com/p/166559/BILL/)

They claimed fastest payment delivery to international vendors.

Review Source

HT

Heather T.  
owner and operator  
Hospitality  
Used the software for: 1-2 years

### "Veem is a great software program"

October 26, 2024

5.0

I've had a generally good experience with Veem, it's easy to use and simplifies processing payments locally as well as globally, and I value the competitive exchange rates and cheaper costs when compared to more standard methods.

Pros

Veem simplifies payments with clients and suppliers, allowing secure and fast transactions. It also supports international payments

Cons

The primary downside of Veem is its high fees for fast transfers and instant global deposits which can be pricey for businesses that require fast transactions.

Review Source

TM

Terry M.  
President  
Marketing and Advertising  
Used the software for: 1-2 years

### "Playing the blame game. Payments not delivered."

April 9, 2024

4.0

I have sent over $80k USD through the years, mostly all transactions under $1000. I have had one other issue in the past but it was resolved within a week. To me. It appears they have given up on any customer concerns and are making up for it in volume. No support with an issue regarding money makes this nothing but a gamble.

Pros

Easy and convenient to use. Most transactions go smoothly.

Cons

I sent a vendor a payment of about $285.00 USD. This was 4 days short of a month ago. Veem claimed it was delivered but the receiving bank has no record. We have provided all documentation requested but "support" has gone silent after saying their partner is looking into the issue.

Reason for choosing Veem

Ease of use and cost of transactions. But not any more.

Review Source

SC

Sam C.  
VP  
Information Services  
Used the software for: 6-12 months

### "Stop auto-charge your paid plan"

May 9, 2023

3.0

Pros

It's uncomplicated to transfer funds to another country. Making international payments is easy.

Cons

Well, this is embarrassing. I've been using this service for a while and all of sudden they charged monthly service fee of $15 without prior notice or my knowledge. It seems they automatically upgrade my account to paid without my consent and charge me. I understand you want to make profit but tou should stop this bad practice. it will only negatively impact your reputation.

Review Source

WL

Wiley L.  
President  
Financial Services  
Used the software for: 2+ years

### "Good, but errors are annoying"

April 5, 2022

5.0

Pros

It is fast and easy to make domestic and international payments, the price is right.

Cons

I get errors every week when paying certain vendors.

Review Source

GCC

Gian Carlo C.  
Virtual Health Assistant  
Health, Wellness and Fitness  
Used the software for: 6-12 months

### "Veem for the Win"

November 4, 2022

5.0

Very satisfied user here! The software is well developed and manage.

Pros

Real time remmittance and hassle free application. No hidden charges! all the transactions are transparent.

Cons

Can't think of any bad feedback about this application. Every cost are worth it!

Review Source

MH

Melissa H.  
VP of Operations  
Retail  
Used the software for: 2+ years

### "Relatively simple way to pay suppliers and business partners, but fees are high"

April 5, 2022

3.0

Pros

onboarding suppliers is relatively simple

Cons

The cost/fees are too high compared to other competitors we have been contacted by

Review Source

AK

Aline K.  
Payroll Associate  
Information Technology and Services  
Used the software for: 6-12 months

### "Recommended "

April 14, 2022

5.0

Pros

User friendly and straightforward options

Cons

The cost for sending payment is a bit high compared to other platforms

Review Source

XW

Xzavier W.  
CEO  
Entertainment  
Used the software for: Less than 6 months

### "This service sucks"

September 16, 2024

2.0

I don't like how low you have to wait before funds are available and it is a hassle trying to withdraw funds as well. I don't like this platform at all and I wouldn't recommend it to anyone.

Pros

I don't see any pros to using this. My experience using this platform has not been a good one

Cons

Takes too long to make transfers or payments. No live customer service support. the chatbot sucks and doesn't actually help with anything besides pointing you to various articles.

Review Source

Victoria C.  
Translator  
Translation and Localization  
Used the software for: 6-12 months

### "Seamless Integration with Xero to Pay Subcontractors"

January 31, 2022

5.0

I regularly work with a select few subcontractors, and we had previously been sending paper checks back and forth. It took longer to get paid; we were always worried about money getting lost in the mail; and it was harder to find the time to sit down and manually write the checks. With Veem, I can pay subcontractors immediately to their bank account when they send an invoice. In addition, when I send them an invoice, I know it will be paid promptly and not slip through the cracks. I'm very happy with Veem's contribution to my business practices.

Pros

I like that I can link my Xero account to Veem. Whenever one of my subcontractors sends me a invoice through Xero, it will automatically show up as a bill I need to pay in Veem. Because my bank account is also linked to Veem, it takes only a few clicks to pay outstanding payments.

Cons

When I initially set up my Veem account and connected it to my Xero account, I was frustrated that all of my Xero contacts received an email invitation to join Veem. I only intended to use Veem with a select few of my subcontractors, and I was embarrassed that some other contacts received what could look like spam to other contacts.

Review Source

Response from Veem

February 4, 2022

Hi Victoria, Thank you for your feedback. I've passed along your comment related to your Xero contacts receiving an email. We want to make sure that process is easy to understand and our users have control over it. Thank you again for your comments.

WL

Warren L.  
General Manager  
Computer & Network Security  
Used the software for: 1-2 years

### "Veem- Easy to use"

December 6, 2022

4.0

The setup was incredibly straight forward, and support when needed has always been reliable.

Pros

The ease of use for every operation is the main benefit for us. We've also had great experience with the technical support, which is peace of mind.

Cons

the recently implemented monthly charges are a big downer unfortunately.

Alternatives considered

[Xero](https://www.capterra.com/p/120109/Xero/)

Reason for choosing Veem

The pricing was the main reason.

Review Source

Mary M.  
Translator  
Translation and Localization  
Used the software for: 6-12 months

### "Excellent for small B2B transactions"

February 8, 2022

5.0

We

Pros

My collaborators and I had struggled to find a service that would allow such small business entities to send money digitally to pay for services mutually provided. This is the ONLY service we found that works for us without significant cost. Highly recommend, and it integrates with Xero!

Cons

Cannot view certain Xero transactions in Veem

Alternatives considered

[PayPal](https://www.capterra.com/p/207944/PayPal/)

Switched from

[PayPal](https://www.capterra.com/p/207944/PayPal/)

Veem is more full-featured and cheaper

Review Source

Response from Veem

April 6, 2022

Hi Mary, Thank you for taking the time to leave your feedback. I've passed along your comment related to Xero transactions not being viewable. Thank you again for your comments.

JH

Jamie H.  
Translator  
Translation and Localization  
Used the software for: 1-2 years

### "Great way to pay vendors for free"

February 8, 2022

5.0

It was a pain to send checks back and forth with vendors and clients, but now I can pay them directly through Veem with no fees at all. It's the best tool I've found for this purpose.

Pros

It is a great way to pay my vendors for free. They just have to get a free account and then I can transfer them money directly. It even integrates with Xero so I don't have to recreate invoices that are already in my accounting software.

Cons

Sometimes vendors are nervous about setting up their bank info in a new app, but Veem is really secure and they have nothing to worry about

Alternatives considered

[Stripe](https://www.capterra.com/p/123889/Stripe/)

Reason for choosing Veem

Stripe charges fees, but Veem does not

Switched from

[Google Pay](https://www.capterra.com/p/212826/Google-Pay/)

Google Pay wasn't compatible with business bank accounts, and Veem is

Review Source

Response from Veem

April 6, 2022

Hi Jamie, Thank you for taking the time to leave your comments. Your feedback helps us improve service for everyone.

SS

Stephanie S.  
Bookkeeper  
Marketing and Advertising  
Used the software for: 1-2 years

### "Recommend Veem"

April 10, 2022

3.0

Pros

It's amazing to be able to send payments with no service charge. The program is easy to use and customer service replies quickly.

Cons

There are messages on the dashboard that are inaccurate; that there are payments that are drafts that have actually gone through. They sometimes cancel payments when the client doesn't respond quickly enough and this is frustrating. The software is slow compared to other software programs.

Review Source

RB

Rhonda B.  
CEO  
E-Learning  
Used the software for: 1-2 years

### "Ease of Use for International Payments"

April 11, 2022

5.0

Pros

Easy to use. Training is simple for vendors and team members. And it doesn’t cost me a dime!

Cons

I’m sure I’m not using Veem to it’s full capacity.

Reason for choosing Veem

Ease of use. I checked out several products and Veem was by far the easiest.

Review Source

TS

Tamara S.  
Customer experience support  
Consumer Services  
Used the software for: 2+ years

### "Overall experience with Veem"

April 5, 2022

5.0

It's ok for now. I didn't find anything better so far.

Pros

You can track your payment and always know when you will be paid.

Cons

All the features are ok, it's just that your exchange fee from dollars to Serbian dinars is pretty bad.

Review Source

Herve K.  
Owner  
Management Consulting  
Used the software for: 2+ years

### "Efficiently and inexpensively make payments"

April 6, 2022

5.0

Excellent, efficient and low cost

Pros

The ease of use and the low cost - allow me to bypass the USPS which I have totally lost trust in and allow me to avoid the cost of overnight or priority mail services.

Cons

If a vendor is not already a user getting them to accept payment with Veem can be difficult. Also, I have one customer that received payment and has not been able to rectify their books to point payment to my account (certainly not Veem's Problem)

Review Source

Similar Products

Featured

## Related categories

[Payment Processing](https://www.capterra.com/payment-processing-software/)[Accounting](https://www.capterra.com/accounting-software/)[Billing and Invoicing](https://www.capterra.com/billing-and-invoicing-software/)

## Send me user reviews about this product

### Fill out the form and we'll send a list of the top-rated software based on real user reviews directly to your inbox.