Who Uses This Software?

Owners and managers of rental property. The Tenant File is for residential or commercial property, including single family homes, apartments, light commercial and more.


Average Ratings

40 Reviews

  • 4.5 / 5
    Overall

  • 4 / 5
    Ease of Use

  • 4 / 5
    Customer Service

Product Details

  • Starting Price
    $269.95/one-time
  • Pricing Details
    New product purchase includes 2 months of free phone support/unlimited web
  • Free Version
    Yes
  • Free Demo
  • Deployment
    Installed - Windows
  • Training
    Documentation
    Live Online
  • Support
    Business Hours

Vendor Details

  • W G Software
  • www.tenantfile.com
  • Founded 1994
  • United States

About TENANT File

Desktop property management software for owners or managers of rental property. The software is desktop based for security and speed, but is able to email statements to both tenants and owners. The Tenant File costs a fraction of the competition, is easy to use, and has the features of much more expensive software. This includes separate ledgers for Owners, Properties, Units, and Tenants, a reminder system, check reconciliation, and numerous reports. The support is the best in the industry!


TENANT File Features

  • Credit Check
  • Online Payments
  • Tax Management
  • Tenant Management
  • Tenant Portal
  • Vacancy Management
  • Website Management
  • Billing & Invoicing
  • Commercial Properties
  • Contact Management
  • Credit Check
  • Expense Management
  • Insurance Management
  • Landlord Database
  • Late Fee Calculation
  • Lease Management
  • Maintenance Management
  • Owner Portal
  • Payment Processing
  • Portfolio Management
  • Rent Tracking
  • Residential Properties
  • Tax Management
  • Tenant Database
  • Tenant Portal
  • Vacancy Tracking
  • Website Management

TENANT File Reviews Recently Reviewed!


Capterra loader

Tenant File just works!

Dec 18, 2018
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: It's complex in the simplest form. Works for all the properties I manage. At a glance I can see what's going on with a tenant, unit or owner ledger. Reports are great, emails are awesome and it works. Customer service is as expected, great! With so many online scams and problems, I like that this is computer based and my owner's and tenant's information is protected. I have used this software for many many years and will continue to do so.

Cons: Basically I love the software. There are things I think of that I would like to tweek. I have been on a team that helps develop some upgrades in the past and I would like to continue to work with Tenant File to upgrade the software in the future. I would like to see a better price for direct deposit since I am a small Property Management Company. It would be nice to offer this to my owners and vendors. If there are things I don't care for I would guess it's because I haven't asked customer service how to do them, and that's on me, not them.

Overall: It's fast, accurate, simple and it works! I recommend it to many people and have for years.

Vendor Response

by W G Software on December 19, 2018

Thank you so much for the excellent review! We appreciate your use of the Tenant File and will continue trying to make it better!

We understand that the costs of ACH processing have increased industry-wide, something we do not have control over. Our ACH transaction fee is lower than most, and is the same cost whether they manage 1,000 rental units or 10. Most companies penalize the smaller users by charging 2 or 3 times what we charge!

The ACH processing is now available to pay your owners and vendors as well.

Thanks again for the favorable review of the Tenant File Property Management Software! Our website is: http://tenantfile.com.

Sunshine Property Management

Dec 18, 2018
4/5
Overall

2 / 5
Ease of Use

3 / 5
Features & Functionality

2 / 5
Customer Support

3 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 7.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: I like the work order feature and the ability to stay up with the work orders.

Cons: I dislike two things the most. One is the reports, they are not informative and it is difficult to to get meaning full information. I find it difficult to get a report on just one property and to get the history along with it. The general ledger reports are difficult to understand. It is to easy to get out of balance.

Overall: We have been using Tenant now for the last fifteen years and it has been working for us. As the owner I have tolerated Tenant file over the years because it has been working for us and I have been to busy to look at other applications. Recently I have been looking at a couple of online applications which allows for more automation and I may be changing over next year depending upon my time constraints

Vendor Response

by W G Software on December 19, 2018

Thank you for the review. The Tenant File has over 150 reports, and all financial reports support any date range, so they do indeed include all history depending on the date range that you choose.

There are a large number of property reports that can be run for just one property. These include the Property Cash Flow (detail and summary), Property Income / Expense Listing, Property Month-To-Date/Year-To-Date, Property Statement, and Property Transaction report. There are others as well. The formats are common and very readable.

The Tenant File has over 5,000 landlords and property managers that use our software to run their business each day. We are very proud that it is easy to use, yet still includes powerful features and reporting not found in other programs costing many times the price.

Our technical support is the best in the industry. We provide free phone support for 2 months to get started and free personalized web support after that. No other product compares to that!

Simplifies my Life

Dec 18, 2018
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: This covers most every aspect of my need for Rental management software. It gives me up to the minute info on where I am at.

Cons: I would like to have expenses on one file by themselves without income listed also. This may be available, but, I'm an old guy (probably Ancient) and haven't figured that out yet.

A list of tenants that are delinquent and what amount would be nice. Don't need to clutter it up with other info. Just name , amount owed, and maybe address.

Overall: This software is not expensive and that was the first thing that attracted Tenant File to me. When I am up to date with all the necessary entries, go to reports and print them out, and take to the CPA, Tell him (or her) to call you when you are done. It truly has simplified my life. I can determine where we are spending too much money and where we may need to spend more. We can now track tenants like never before, and keep info about them for reference after they have moved. This has been our most beneficial investment ever.

Vendor Response

by W G Software on December 20, 2018

Thank you so much for the positive review! We really appreciate it!

There are a number of reports to list delinquent tenants in the current Tenant File version 8. There's a report called 'Tenant Delinquency' or your can simply run a 'Tenant Listing' which shows tenant balances plus their contact information. There are a number of other reports such as the Tenant Rent Payment Summary and Tenant Outstanding Balances, plus you can simply create your own report in the User Defined Reports section. If you need more suggestions just contact support at https://www.tenantfile.com/support.html.

Thank you for being a Tenant File customer and for taking the time to review it!

Excellent Program, Simple Once You Learn, Some Caveats

May 09, 2018
4/5
Overall

4 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

4 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 8.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Comments: I have been using TenantFile in conjunction with other supplemental programs at the majority of the property management companies I have worked for. We work with short term, vacation and long term rentals so we usually are using 2-3 programs at a time, and TenantFile is definitely always one of them. They say they can accommodate vacation rentals, which it can, but we need to use a side program with more bells and whistles on the side. It's a good program, not my favorite, but it's up there.

Pros: TenantFile is simple and efficient once you learn it. It's a stand alone program so you pay for it once, then you don't pay any monthly fees unless you want the additional features. 1099 time is super simple (keep your info accurate). And you only pay to upgrade the program. Support is quick and for the most part, thorough.

Cons: Lots of small things to learn. You need to be very careful moving future tenants into a current address, the beginning balances will be overridden. It can make reporting a mess if you don't keep a watchful eye. The program has these little annoying quirks, example, it likes to just quit, then it causes these little artifacts to show up in the bank register. It loves to quit during a money transfer for some reason, it's been happening for years. If the program quits during a transfer, only half the transfer is shown and you need to go in and delete it, then re-transfer. It usually doesn't glitch the second time.

I used TENANT File for over 13 Year

Jan 04, 2017
4/5
Overall

4 / 5
Ease of Use

4 / 5
Features & Functionality

3 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 8.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: It is easy to read and understand for me and the owners

Cons: I can't run a report on how many owners I have, or their phone numbers, without printing out every single unit under their name. I need to print an easy list of owner names and phone number to take home or on vacations. I don't need a novel to carry around

Overall: I chose TENANT File because it looks easy to use. It gives me all the info I need and is easy for owners to read. There are a few breakdowns I wish it could do, but overall it a very good system.

Recommendations to other buyers: I think your service contract should be based on how many hour or calls a client uses. Every time I pay for a service contract I don't need it until it expires.

Vendor Response

by W G Software on January 16, 2017

Thank you Jayne Ellen for your good review! We appreciate you very much as a long time customer!

First, for an overall view of the number of owners, properties, tenants, and overall system-wide balances, there is the 'General > Statistics' report that provides that.

Secondly, to get a list of owner names and phone numbers, use the 'User Defined Report' which can print any info in the Tenant File on a single line (up to 8 choices). It sorts by the first 3 items selected, so just choose 'Owner Last Name', 'Owner First Name', and 'Phone' (it stores up to 4 phone numbers for every owner, tenant and vendor). This is exactly what you want.

BTW, we haven't had support service contracts for years. All of the paid phone support calls are on a pay-as-you-need basis, and our web support is entirely free for any question you have!

Tall Oaks MHP

Dec 28, 2018
5/5
Overall

4 / 5
Ease of Use

3 / 5
Features & Functionality

3 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 9.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: It keep information at your finger tips, able to keep up with tenants.

Cons: We are unable to upload pictures of the individual mobile homes and there in no place to list the serial numbers of the mobile homes. There isn't a way to designate whether a unit is a weekly renter or monthly renter.

Overall: Overall the program is great, I would like the system better if the tech support was more forthcoming. Because of the limits placed on us by the limit on tech support many problems have to be worked out by the individual.

Vendor Response

by W G Software on January 02, 2019

Thank you for the nice review! and stars. We really appreciate feedback from our customers.

I wanted to address the 'cons' statements, and assist you. The Tenant File allows UNLIMITED photos to be attached to each rental unit. All you have to do is click on the 'Features' button and you will see that. Additionally, you can attach documents, such as PDF and MS-Word documents.

All new purchases get a free one-year subscription to RentalWIZ, which will upload your amenities and photos for your vacant rentals to your custom web page. It also syndicates to other sites such as Apartments.com at no charge.

Lastly, the Tenant File does handle weekly renters as well as monthly. You can note that in numerous fields, such as the Unit ID, or the tenant note section (also if there is no due date, it would be non-monthly).

Thanks again for being a Tenant File customer!

TENANT FILE REVIEW

Dec 27, 2018
4/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

4 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: Tenant file is easy to use, searching for tenants is easy because you can use the first name, second name or address. Adding late charges just takes the hit of a key. Easy to find reports are nicely organized to fit the desired need.

Cons: I wish ledger balances would print in red to make the credits and debits more easily distinguishable. I also wish that it was compatible with multiple users. Work orders could be easier to find.

Overall: The overall experience with tenant file has been positive. I would strongly recommend it. I have been using this program for many years.

Vendor Response

by W G Software on December 28, 2018

Thank you very much for the positive review! We work very hard to make the Tenant File easy to learn and use.

Regarding the suggestions, we will pass those along to Programming. However, the Tenant File is currently compatible with multiple users. You can search for 'Networking' in the embedded User's Guide for info on setting up.

We appreciate that you recommend the Tenant File to other users. They can find a list of Tenant File features at https://www.tenantfile.com/features.html.

Thank you!

Tenant File

Dec 19, 2018
4/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

3 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 5.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: There is a quick learning curve. The cost is inexpensive.

Cons: It is not cloud based and is difficult to sync.

Vendor Response

by W G Software on December 21, 2018

Thank you for the favorable review! We appreciate getting feedback from our customers.

The only item that was not marked was the 'customer support', and I hope that was just an oversight. We pride ourselves on providing the best customer support in the industry.

Every new customer has a full 2 months of free phone support when they purchase the program. (Free phone support is just not seen anymore with software programs). Additionally, we provide FREE web support during AND after the free phone support period. Our web support staff personally answers all support tickets, 90% of them within 2 hours.

Additionally, we provide the entire 100+ page User Guide within the software program. It is searchable and has step-by-step instructions and screen shots.

Lastly, we also provide helpful videos and training on our site (https://tenantfile.com) and on YouTube.com.

The support team is knowledgeable and friendly. Thank you again for a good review of the Tenant File!

My Tenant File Experience

Dec 14, 2018
5/5
Overall

4 / 5
Ease of Use

4 / 5
Features & Functionality

4 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 8.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: Although I do not use all of his features those that I do use are easy to navigate. If I were perhaps a bit more computer savvy I could learn how to use the rest.

Cons: I have not come across a tutorial on how to use it

Overall: The program definitely helps me track tenants, improvements, and lease expirations. I have been using it to the became 1st available many years ago

Vendor Response

by W G Software on December 18, 2018

Thank you so much for the great review! Regarding the tutorial, the entire User's Guide is built in to the software. Just click on Help > User Guide to access the searchable 100+ page PDF document. It has screen shots, how-to guides and much more.

Additionally, there are a number of video tutorials on our website https://tenantfile.com and many additional ones on our YouTube.com channel https://www.youtube.com/channel/UCLzY4NXUXrU5IeP5ig1LwLA.

We do also offer paid personal training if you would like to order that. As you mentioned, the Tenant File is easy to use, but has many powerful advanced features if you need them.

Thank you!
Tenant File Staff

Pretty user-friendly with lots of report options available.

Jan 04, 2017
5/5
Overall

4 / 5
Ease of Use

4 / 5
Features & Functionality

3 / 5
Customer Support

4 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: Lots of report options

Cons: When entering leases that are going to start at a later date in the year the user must be sure not to enter rent info. so that it's not paid to the owner before the lease begins. Then must delete the future lease info. when it rolls around after typing it over the previous tenant info. Seems like there could be a better way to enter future leases that are going to happen later in the year without having to take those steps.

Overall: I researched several software options for property management and decided upon Tenant File a couple years back. Each year I've learned new things that I can use the software to do. It is a software that provides tons of different types of reporting options so that the various clients/users can see income/expenses/tenant info. in a report that they understand. I highly recommend to managers of income properties.

Ten years with Tenant File

Dec 28, 2018
5/5
Overall

4 / 5
Ease of Use

4 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: I have used Tenant file to manage our rental business for the past 10 years. The program is convenient, fairly easy for me to use - and I have no accounting background. It makes it easy to keep track of deposits and accounts and vendors. Easy report features. Good notice function. Easy deposits and rent postings. I manage 35 properties for 3 different owners and find Tenant File helps me keep all records in order.

Cons: The type can be small when entering data. I would like more colors to choose from. I would like to create a report for a tenant or property and individually select what is reported.

Vendor Response

by W G Software on January 02, 2019

Thank you SO MUCH for being a long-time Tenant File user! Also for the good review!

There is a new update to be released soon that has enlarged type fonts throughout the program. Also all menu screens have been enlarged - just want you wanted!

There are virtually unlimited colors to screen backgrounds, and 16 choices for the Main Menu.

There are a lot of new reports for Owners and Tenants in the new version, so hopefully you will have a report that meets your needs. There are over 120 reports in the Tenant File!

Thanks again for the review and for being a customer!

A Wonderful Easy to Use Program I've Had for Years

Nov 04, 2016
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: Easy to learn and use, with good support and inexpensive updates.

Cons: I don't have any negative things to say about it.

Overall: I'm a private property owner, not a manager, but I'm sure the Tenant File is fine for both. I've been using this product for about 8 years, and have stayed up with the new releases, which are inexpensive. Especially compared to the high monthly payments of web-base software, the Tenant File is very affordable. It is desktop based so I have control over everything. I have mastered it, but if I do have any questions, I can contact their web support and get an answer within hours. They have paid phone support after the free phone support runs out, but I haven't needed that.

Recommendations to other buyers: I'm concerned about the safety of my data, and what would happen if the Internet goes out at my home business for a while. With the Tenant File on my desktop I don't have to worry about either.

Powerhouse Property Management for a Reasonable Price

Jan 04, 2017
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: Easy to use and reliable software at an affordable price.

Cons: Accounts were a bit tricky to set up in the beginning but easy now.

Overall: After pouring through reviews and comparisons of numerous property management programs, I finally settled on TenantFile for my small property management & leasing business. I've been using it since 2011 and it has suited my needs in every way. My clients are happy with the easy-to-understand reports and I have been happy with the easy file setups and customer service. I highly recommend this software to small property management business - it gives you exactly what you need to run a business without breaking the budget, and you own the software vs. a subscription rate which adds up to $$$$ over time. When you can't figure something out after reading the on-line "help" guide, you can easily get a live person to help figure things out at a reasonable rate.

Recommendations to other buyers: I've used a couple of other property management programs before and the programs were expensive and full of features I didn't need for my business.

Does everything i could want it to do

Feb 23, 2019
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: I have been using it for almost 30 years and i manage over a 150 units. it is well thought out very functional and at a fraction of what the competition charges.

Cons: It doesn't automatically calculate the tax on management. Probably a specifically Canadian problem.

Overall: Excellent very happy with the software.

Vendor Response

by W G Software on February 26, 2019

We thank you very much for the wonderful review! Good luck in the years to come!

This a very cost efective software to manage properties.

Sep 20, 2017
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Comments: This is a good software and I will recommend it to any new property management company. I have been using for years and it has not disappointed me.

Pros: Cost and easy to work with when you understand it. It easy for owners to read their statements when you do not complicate things.

Cons: Not able to use from different locations. If it could be used online I believe most companies would start using it.

Versatile with errors

Dec 27, 2018
3/5
Overall

3 / 5
Ease of Use

4 / 5
Features & Functionality

4 / 5
Customer Support

3 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 6.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: The software has the ability to maintain all kinds of records and create all kinds of reports.

Cons: I only have one issue with Tenant Files, but it is a big one. It will randomly change owners' balance amounts. It doesn't happen often, but when it does, I spend hours trying to figure out why. There is usually no answer. I also do not like that all financials can be changed anytime, for whatever reason, and there is no accountability as to who makes the changes. This is not a major problem as I am the only one who uses Tenant Files, but if something does change, a feature that shows who made the change would be helpful.

Overall: I inherited Tenant Files from a former property manager and I like it a lot. I do find some tasks hard to figure out, like removing an owner, or making them inactive. Ending the year in Tenant Files is also somewhat confusing.

Vendor Response

by W G Software on December 28, 2018

Thank you for the nice comments! The program does not change values by itself, and we will always try to help the customer determine the real problem. In nearly all cases it is an incorrectly entered date, or a rental unit that was deleted with an existing balance.

Users can always contact our free web support at https://www.tenantfile.com/support.html.

Thank you!

Don't Put Your Client Data At Risk

Jan 19, 2017
5/5
Overall

4 / 5
Ease of Use

4 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: local security

powerful reporting

convenient access to data

Cons: need popup menus and retention of data on screen

Overall: In today's internet age I can't trust my client data to the cloud so I keep it locally, on my computer. Tenant File security is the only security I trust.

The software is easy to learn, has powerful reports and the structure of the programs allows one to control all aspects of a property management business.

Best software for the cost

Dec 18, 2018
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

4 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: The pricing in the ease-of-use of this software is amazing. You can literally put it on your computer and start using it the same day.

Cons: Nothing that I can put my finger on at this time, I have been a user of the software for years.

Vendor Response

by W G Software on December 21, 2018

Thank you so much for the excellent review! We truly appreciate that you are a long-time customer!

Works for my needs

Jan 12, 2017
4/5
Overall

4 / 5
Ease of Use

4 / 5
Features & Functionality

4 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money

Comments: I run a small management company as a part of my brokerage. The program does well for me, but has a couple of functional quirks that require account adjustments periodically. For example, after I backup at the end of a year, I want to get rid of old tenants and clean up my interface. When I delete an old tenant from the active file, I have to manually adjust the owner's balance to replace all the old transaction dollars (rent received, payments made). It only takes a little bit of time, but it's confusing to owners.

Customer Service is usually very helpful!

Vendor Response

by W G Software on January 16, 2017

Thank you very much for reviewing the Tenant File and we appreciate the high rating and good comments, Marcus!

Regarding your comment about year-end adjustments, you don't need to do that at all! When you make a tenant 'VACANT' it transfers the tenant to the 'Inactive File', but retains all owner accounting. So you should never 'delete' a tenant from the 'active' file, simply make that tenant 'VACANT'. That way the year-end closing will carry forward all of the correct balances. If you don't manage a property any more, you can 'delete' it at the end of the year. Normally you wouldn't delete the property if a balance is still due, but if there is a balance, just re-post the balance in the 'Starting Balance' field for the Owner. It is a single entry. The Tenant File has free web support, so just post your questions and we will provide more detail promptly.

Love the Program!

Dec 27, 2018
5/5
Overall

4 / 5
Ease of Use

4 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: It does everything I need in order to manage our 17 single-family-home rentals. The reports at the end of the year make it easy for my accountant to file our taxes.

Cons: It would be nice if there was an "autocomplete" function in the "Remark" column, as these entries are so often duplicates.

Overall: Great experience, will continue to use as it's invaluable to our business.

Vendor Response

by W G Software on December 28, 2018

Thank you so much for the great review! We constantly try to improve the program, yet keep the operation simple.

We will send your suggestion to Programming!

Wishing you continued success with your company. Anyone can contact us by going to the Tenant File website at https://tenantfile.com.

Very old fashioned tool

Apr 12, 2019
4/5
Overall

2 / 5
Ease of Use

3 / 5
Features & Functionality

3 / 5
Customer Support

3 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 2.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: Well, I tried to use this software and for me it just didn't work. They are in business since 90s, but honestly they need a redesign. Also, it would be nice to add more features to manage rentals as other modern softwares have.

Cons: It looks very complicated. If you are a millennial then you'd probably seen interface like that. But if you are a gen Z, you'll be lost. So my suggestion is a total redesign.

Vendor Response

by W G Software on April 24, 2019

This review is suspicious, first because they kept their contact information hidden, used bad grammar, only said they tried the 'Sample' and didn't represent the software accurately.

Tenant File just released Version 9 in January 2019, and has screens suitable for tablets and touchscreens, emailing of reports to owners, tenants, and vendors, interfacing with tenant screening, ACH payment integration, website creation, and Internet syndication of vacancies.

The Tenant File has more features and reports than any other property management software, so the 'feature' statement is totally incorrect. To see the features, please go to: https://www.tenantfile.com/features.html

It is a shame to see this type of review from someone that is not even a Tenant File customer and obviously has another agenda.

I purchased this software in 2008 as if came highly recommended by my professional management network. From the first time I called for support, people were rude and not helpful at all. I have kept using the software as I had paid for it, but recently I c

Apr 04, 2018
1/5
Overall

2 / 5
Ease of Use

2 / 5
Features & Functionality

1 / 5
Customer Support

1 / 5
Value for Money

Comments: Go elsewhere.

Pros: It originally came as cd install. There is nothing else positive I can say about the program.

Cons: It is unwieldy, not user friendly or intuitive and personnel are and have been rude for the past 10 years. Find something else!

Vendor Response

by W G Software on April 06, 2018

This customer recently contacted our sales team, saying that she lost her installation disc from 10 years ago (2008) for an obsolete version of the Tenant File software. Her call was handled professionally and courteously by our staff. We politely told her that we don't provide the software on CDs anymore and that we cannot replace an obsolete version of the program, but could offer her a discount on the current version, which is a download (or a CD hardcopy for an additional charge). The customer became angry that she could not get a replacement for a 10 year old version for free, and was discourteous to our staff. That is the only reason this review was written - in retaliation for the recent call. We tried to call her again, and left a message, but she never returned the call.

This is a customer that has been successfully using the Tenant File product for 10 years without purchasing any updates, and is just now complaining that the product is 'unwieldy'. It is a testament of our dedication to industry-leading support that we actually do provide free technical support for customers that purchased our product in 2008, whether sales or technical related. Additionally, over the past 10 years, the Tenant File has kept up with the latest in technology, and has the ability to email owners, vendors, or tenants, to accept rent via ACH, pay owners and vendors via ACH, and upload vacant listings to the Internet. Each update release has provided new features, improved ease-of-use, and made the workload of property managers easier.

It is disappointing to see this type of response because we were unable to provide an obsolete version of the Tenant File for free, as the customer demanded.

Straight forward - basic setup works for small company.

May 19, 2016
3/5
Overall

4 / 5
Ease of Use

3.5 / 5
Features & Functionality

1 / 5
Customer Support
Likelihood to Recommend: 6.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: Download and go. Can understand flow making this an open and go.

Cons: No way to get question answered without paying - even when software was new. Can't just call someone up - email only lacks any true customer service experience.

Recommendations to other buyers: Outgrow - becomes cumbersome with multiple owners/properties or accounts. Purchase the add-ons when buying will make your experience better.

Vendor Response

by W G Software on May 23, 2016

I¿d like to thank Cathy for taking the time to review the Tenant File. While it is a favorable review, I¿d like to respond to the comment regarding customer service:

All customers that purchase a new version of the Tenant File get 2 full months of free phone support from the date of purchase. (Even current users purchasing an update get 1 month of free phone support). We allow 10 minutes per day, Monday-Friday. This goes well beyond the phone support standard in the industry. During those two months, we also provide unlimited free web-based support through our ticket system. Ninety percent of all questions are answered the same day (usually within minutes) by a personal response from a Tenant File support technician. If a question comes in late in the day it might be answered the following work day, but all questions are responded to fully and by a qualified technician. An addition, we provide a full copy of the Tenant File User¿s Guide (over 120 pages) in a searchable PDF right within the program. With one click in the software, customers can reach our web support page which also provides answers to common questions and how-to videos.

After the free phone support period has expired, we do offer paid phone support, which is very reasonable in price. However, the free personalized web support is unlimited for all customers with one of the last two releases. On top of all of the above mentioned support, the Tenant File is very easy to learn and use, so typically there are very few questions.

Long time customer

Dec 27, 2018
3/5
Overall

3 / 5
Ease of Use

3 / 5
Features & Functionality

4 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 7.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: Simple screens and set up between accounts. Ease of adding personalized account descriptions. Like most of the standard reports.

Cons: Very limited on custom reports. The accounting sometimes is off a penny. Some of our owner management fees are a .50 percent. It will not always round correctly. I have sent emails and the program has attached random reports unassociated with account holder. When running payee reports, the owners and amounts will not always be the correct property. Not enough printing adjustment values for printing checks.

Overall: Our company has used Tenant File since 1997. It has improved over the years and remains a good value. Our property management industry is going web based to give owners real time information. Curious to see how Tenant File's direction will be in the future.

Bob's review

Jan 04, 2017
5/5
Overall

4 / 5
Ease of Use

3 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: Customer support

Overall: I'm very happy with my Tenant File program. Customer support is the first rate and the features that I use are user-friendly.

The Perfect Property Management Software

Jan 04, 2017
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: User-friendly, increased production, the best accounting by far, overall better than other similar software

Cons: Not Many

Overall: From Day One we found Tenant File 8 to be user-friendly. Managing the properties was difficult until we started using Tenant File. I would highly recommend Tenant File to any Property Management Company that wanted to improve their overall production.

Peter

"Assistant to the Broker"

Sunshine Property Management "Show Low AZ"

Recommendations to other buyers: Have fun becoming a more productive property manager

Easy and complete!

Dec 27, 2018
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

4 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 9.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: It is very easy to navigate- even if you are not computer savvy- Has everything you need and then some. Any time I have questions, the staff is willing and ABLE to help me over the phone.

Cons: Some fields are overkill, too many options- I don't utilize all its capabilities.

Overall: I manage over 180 individual homes/condos/apartments. This program allows for all scenarios.

Vendor Response

by W G Software on December 28, 2018

Thanks for the wonderful review and comments!

Tenant file

Dec 14, 2018
4/5
Overall

3 / 5
Ease of Use

3 / 5
Features & Functionality

3 / 5
Customer Support

4 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 5.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: What I like the most is the security of the database that can be accessed without the internet and that it's widely compatible with even older operating systems.

Cons: As an accountant, I think the accounting feature lacks some depth and clear instructions on how to generate certain reports.

Overall: It is an inexpensive program that can meet the basic needs of a property management company.

Easy to use

Jan 04, 2019
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: That I can look at an account without having to print, make corrections if necessary and then print. It is similar to the software that I used in mid/late 90s. I am not a book keeper or accountant, so it has to be simple for me. I don't use the program as a stand alone. I use Quicken and then transfer the information. More work but for an ADD it works.

I especially like the reasonable fee for having your experts close the year.

Cons: Can't think of anything to complain about.

Overall: I am a very small one person home office with no accounting training. Two plus two makes four = that works for me.

TF REVIEW 2017

Jan 08, 2017
3/5
Overall

4 / 5
Ease of Use

4 / 5
Features & Functionality

3 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money

Comments: Small problem- last update removed automatic check numbering when entering printed checks. liked old way so as not to enter check number each time.

BIG PROBLEM- WHEN ENTERING PRINTED CHECKS THE NAME CHANGES FROM OLD CHECK BUT ACCOUNT, POST TO AND AMOUNT CARRY OVER. I HAVE TO X OUT AND START OVER WITH EACH CHECK. I HAVE CALLED SEVERAL TIMES AND YOU SAY YOU CAN'T DUPLICATE ERROR. THE ONLY WAY TO FIX IT SEEMS TO ME IS PROVIDE ME WITH A NUMBER THAT I CAN GET RIGHT THRU ON SO TECH CAN LOG ON AND SEE PROBLEM. I DID THIS MONTHS AND MONTHS A GO, TECH SAW WHAT IT WAS DOING AND SAID HE WOULD CHECK WITH SOMEONE THERE AND GET BACK WITH ME.---NEVER HAPPENED. AT YOUR SUGGESTION I CALLED A COMPUTER TECH. HE CHECKED THE SYSTEM AND SAID SOFTWARE PROBLEM

Vendor Response

by W G Software on January 09, 2017

We appreciate any reviews and comments about the Tenant File. Thank you for your good ratings and for being a Tenant File customer. The current version did not remove automatic check numbering, it was changed to increment from the last check or deposit entered by the customer. To accommodate customers that wanted to enter different custom starting numbers, we later added the option to use either the 'new way' or the 'old way' (which counted from a saved number). Mr. Ward can email us and we'll provide the latest update for his current version. Regarding the other comment, it may be a Windows file that was overwritten by another program. With over 10,000 customers, we have not heard of that situation where the customer has to enter each check individually. Hopefully the update will overwrite any bad files on the user's computer and correct the problem. If not, we'll work with Mr. Ward to resolve it promptly.

Great Software to keep track of your real estate investments

Jan 08, 2017
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 9.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: Easy to use, many financial and non-financial reports.

Cons: n/a

Overall: A great software to use for your real estate. It's easy to use, it has many useful features and reports.

It has all the reports that your accountant needs to do the tax returns at the end of the year, such as general ledger, profit and loss etc. It's flexible.

Recommendations to other buyers: no

It is a good program

Nov 27, 2018
4/5
Overall

3 / 5
Ease of Use

4 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

3 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 7.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: It is not a web based, which nowadays it is for me more secure, since we don't need to share information on the web or cloud.

Cons: So far I don;t have any complaints about Tenant File features.

Overall: Easy to work with, Bank Reconciliations, to do list, reminder of tenants balances, so far is the best option in the market.

Vendor Response

by W G Software on November 29, 2018

Thank you, Nivaldo for the good review! We really appreciate feedback from our customers!

- From the Tenant File Customer Service team

Tenant File review

Nov 09, 2016
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: Network capable. The ability to email reports. You can keep track of repairs and all the work done on the properties. Great P&L Reports to see what each property is making for me.

Cons: It does not calculate depreciation on my properties. However, I can export to my Accounting programs to do that.

Overall: I found this program and purchased it a couple of years ago to many my own rentals. It has saved me so much time yet it is so easy to use. It was a great investment.

Recommendations to other buyers: The Tenant File has been in business for many years and is a solid program. There are many other programs out there that will cost you a whole lot more money to do the same thing as this program will do for a much less cost.

I love working with the Tenant File ! (long time user)

Nov 24, 2015
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Customer Support

Comments: I've had the Tenant File for about 10 years, and I would not switch it for anything. It is easy to use and has lots of great reports that I can email to both tenants and owners. As technology has progressed, so has the Tenant File, so I can upload vacancies to the web, receive my tenant rents online, and pay my owners and vendors through ACH.

I wouldn't want to use a web-based program like you hear so much about today. I prefer to keep my confidential information safe behind my firewall, and don't want my entire business to fail if the Internet goes down. Plus, the people at Tenant File have always been a joy to work with - very professional and friendly.

I would certainly recommend the Tenant File to anyone thinking about purchasing a property management software program.

Tenant File

Jan 12, 2017
2/5
Overall

2 / 5
Ease of Use

2 / 5
Features & Functionality

1 / 5
Customer Support

4 / 5
Value for Money

Comments: They still do not have an update in order for the word processor to stop timing out. They may have it fixed sometime before I retire

Vendor Response

by W G Software on January 16, 2017

We responded immediately to the client about the Word Processor add-on product `hanging up¿ after a certain time period. It is working for thousands of other customers and has been for many years.

Our records show we received a support ticket regarding the Word Processor timing out after a period of use. The customer did not respond to the support ticket, but instead sent an email to the incorrect support address, and an automated 'did not receive' was relayed to the customer with no answer. When finally contacted, we provided a free update in April of 2016 'just in case' this had anything to do with the Tenant File, which is does not as we have explained.

Additionally, the Word Processor is a separate 'add-on' product which does not affect the operation of the main Tenant File program which the client uses on a regular basis.

We have contacted the client separately to offer help with no response. This seems to be a Windows issue or memory issue on the client's system.

Tenant File

Dec 04, 2018
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: This program is very user friendly and makes it easy to keep track of tenants information.

Cons: There is nothing I didn't like about this program.

Overall: Overall experience is very good.

Vendor Response

by W G Software on December 05, 2018

Thank you for the great review, we appreciate it!

Tenant File Review

Nov 09, 2016
5/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

5 / 5
Features & Functionality

5 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money
Likelihood to Recommend: 10.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: The automated functions such as charging rent and posting late fees has made my job much easier!

Cons: I have no complaints

Overall: This program was incredibly user friendly. I was able to use the free phone support for the first two months which was very helpful as I learned the program. Everyone that I've spoken to has been more than willing to help.

Recommendations to other buyers: They have posted some very useful training videos to help you learn the program! Also, make sure you take advantage of the phone support!

Good product for someone on a budget

Jan 13, 2017
5/5
Overall

4 / 5
Ease of Use

4 / 5
Features & Functionality

3 / 5
Customer Support

5 / 5
Value for Money

Comments: I like TENANT file but it isn't an internet based product so I can't assess it from anywhere but the office. It does not reconcile every month so it is a little hard to balance the account. For the price, it works for us, though!

Great Property Management Software

Mar 20, 2019
4/5
Overall

4 / 5
Ease of Use

4 / 5
Features & Functionality
Likelihood to Recommend: 7.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: Simple and easy to use property management software.

Cons: For those with a small portfolio, this software might not be the best fit.

Simple software

Nov 13, 2018
4/5
Overall

5 / 5
Ease of Use

4 / 5
Features & Functionality

4 / 5
Customer Support
Likelihood to Recommend: 9.0/10 Not
Likely
Extremely
Likely

Pros: This makes it so easy to track clients on properties for payments

Cons: Infrequently, might have glitch to upload